Preobrat pri Fiatu!! Novi 500 bi lahko dobil tudi bencinski motor ...

6. 4. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Nova generacija Fiata 500e je bila obsojena zgolj na elektriko. Kljub temu pa se kaj lahko zgodi, da bodo Italijani avto prilagodili tudi za bencinske motorje.

Fiat 500 v svoji električni različici nikakor ni mogel nadomestiti predhodnika, ki si je v 15 letih izboril kultni status med ljubitelji avtomobilov. Odnos kupcev do električnega malčka kažejo tudi prodajne številke, ki sicer niso slabe, a se na noben način ne morejo primerjati s prodajo klasično gnanih.

Fiat

Tudi njegova športna, hčerinska znamka Abarth se je znašla v dokaj sramotni situaciji, ko so na domačem trgu na uvodu letošnjega leta prodali zgolj 14 avtomobilov Abarth 500e.

Sliši se preprosto, a ...

In kakšna bi bila lahko rešitev? Najbolj enostavna, na videz seveda, je prilagoditev avtomobila na motorje z notranjim zgorevanjem, kar pa je seveda lažje reči, kot storiti. A pri Fiatu so, glede na zadnje informacije, pripravljeni tudi na ta korak in tako bi lahko v nekem doglednem času dobili novo generacijo modela 500 z bencinskim motorjem.

Fiat

Kot poroča Automotive News Europe je namreč Fiat kontaktiral dobavitelje sestavnih delov in začel s preverjanjem možnosti za to, predvsem v luči povečanja proizvodnje v Stellantisovi tovarni Mirafiori s 77.260 avtomobilov na 170.000 avtomobilov letno. Okoli 100.000 avtomobilov bi predstavljali modeli z bencinskim pogonom.

Motor (najbrž) že poznamo

Kar se slednjega tiče je najbrž edina možnost 1.0 litrski blago-hibridni motor s 70 konjskimi močmi, ki ga poznamo iz klasične »petstotice« in Pande (ter v nadaljevanju Pandine). Taka poteza se zdi sila nenavadna, saj je bil avto zasnovan kot izključno električni in bi bil to eden prvih, če ne celo prvi obratni proces v avtomobilski industriji.

Fiat

Ali se bo Fiat projekta dejansko lotil, še ni znano. Jasno pa je, da se vse skupaj ne bo zgodilo čez noč. Strokovnjaki so namreč mnenja, da bi lahko prvi bencinski Fiati 500 nove generacije lahko na ceste zapeljali šele konec leta 2025 ali v začetku 2026. Seveda pa je vse odvisno od ogromno faktorjev, najbrž tudi takih, o katerih si trenutno niti ne moremo (morejo) misliti.

Se pa Fiatov matični koncern Stellantis pri vračanju h klasičnim pogonom obrača tudi na druge modele. Tako smo pred dnevi poročali, da naj bi priljubljeni družinski predstavniki Citroëna in Peugeota dobili poleg bencinskih tudi dizelske motorje. In ja, tudi pri nas.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel