Hkrati je postal tudi prvi popolnoma električni avtomobil koncerna FCA.
Fiat oziroma celoten koncern Fiat-Chrysler Automobiles je bil že lep čas na tapeti, saj kljub relativno velikemu portfelju in prvim poskusom elektrifikacije še niso predstavili pravega električnega avtomobila. Fiat 500e tretje generacije, ki bo poslej na voljo le s takšnim pogonom, je zato vsaj za podjetje še nekaj več, kot le še en električni avtomobil. Tudi zato so se pri Fiatu odločili za nekaj več, kot zgolj vgradnjo električnega pogonskega sklopa v že obstoječo školjko.
Električni pogon, ki so ga pri Fiatu pripravili za svoj prvi model, je sestavljen iz 87-kilovatnega elektromotorja, katerega bo z elektriko napajal 42 kilovatnih ur velik baterijski sklop, ki bo hkrati tudi eden večjih v tem avtomobilskem razredu (tisti, vgrajen v Minija SE, recimo meri le 29 kilovatnih ur, Smartov je s kapaciteto 17,6 kilovatnih ur celo za več kot pol manjši). To pomeni, da bo posledično ponujal tudi največji doseg med konkurenco, ki bo znašal 319 kilometrov po standardu WLTP. Omogočeno mu bo hitro polnjenje z močjo 85 kilovatov, medtem ko bo polnjenje prek tako imenovanega wallboxa oziroma stenske polnilnice moč polnjenja znašala 7,4 kilovatov, zaradi česar bo čas polnjenja znašal šest ur.
Doseg vozila bo sicer odvisen tudi od tega, v katerem programu bo voznik vozil. Na voljo bodo trije: Normal, Range in Sherpa. Prvi bo omogočal običajno vožnjo brez oziranja na porabo električne energije. Drugi z imenom Range bo za povečanje dosega poskrbel z vklopom tako imenovane e-stopalke za elektriko, ki bo ob sprostitvi hkrati skrbela za rekuperacijo električne energije. Tretji način bo drugemu dodal še izklop vseh za vožnjo nepotrebnih porabnikov električne energije in omejil najvišjo hitrost na 80 kilometrov na uro.
Na tehničnem področju bo Fiat 500e v primerjavi s predhodnikom ponudil kar zajeten kup novosti, od sistema kamer za opazovanje okolice vozila v obsegu 360 stopinj do pametnega tempomata, sistema za prepoznavanje prometnih znakov, sistema za zadrževanje vozila na voznem pasu. S takšno opremo bo zadostil standardom avtonomne vožnje druge stopnje. Hkrati bo zaradi svoje električne narave vozniku prek pametnega telefona omogočal pregled stanja baterijskega sklopa na daljavo, nadzor nad delovanjem klimatske naprave, omogočen pa bo tudi prikaz lokacije vozila. Telefon bo z vozilom povezan prek infozabavnega vmesnika UConnect 5, s katerim bo v kabini moč upravljati prek 10,25-palčnega na dotik občutljivega zaslona.
Fiat 500e bo na ceste prvič zapeljal prihodnje leto, zanj pa bo brez upoštevane subvencije v višini 7.500 evrov treba odšteti okrog 30.000 evrov. Pri Fiatu bodo za prvih 500 kupcev pripravili posebno omejeno izdajo La Prima, ki bo na voljo v treh barvah: kovinsko sivi, kristalno zeleni in s tremi odtenki modre, vsak avtomobil pa bo dobil še zaporedno številko. A najbolj ekskluzivna bo zagotovo trojica unikatov, 500 Giorgio Armani, B.500 in 500 Kartell, posvečenih trem velikanom italijanske mode, Giorgiu Armaniju ter znamkama Kartell in Bvlgari, ki so tudi pomagali pri njihovem nastanku.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere