Fiatu in Volkswagnu grozi kazen zaradi izpustov

27. 6. 2019 | Jure Šujica
Deli
Fiatu in Volkswagnu grozi kazen zaradi izpustov (foto: Profimedia)
Profimedia

V povprečju vozila obeh znamk izpuščajo precej več ko 95 gramov CO2 na prevožen kilometer, kolikor znaša meja, ki bo stopila v veljavo čez dve leti.

Leto 2021 se nezadržno približujem in to bo leto, ki bo za številne izmed avtomobilskih proizvajalcev prelomno, vsaj v Evropi. Takrat bo namreč prišlo do zaostritve okoljevarstvene zakonodaje na avtomobilskem področju, saj bodo morali proizvajalci v izogib kaznim zagotoviti, da bodo imeli njihovi avtomobili v povprečju do največ 95 gramov izpustov CO2 na 100 kilometrov. Številka, ki je marsikateri proizvajalec verjetno ne bo uspel doseči.

Najslabše po podatkih britanskega podjetja AlixPartners pri tem kaže dvema velikanoma evropske avtomobilske industrije, Fiat Chrysler Automobiles in pa Volkswagen. Obe znamki namreč zaenkrat za določenimi normativi močno zaostajata, zaradi česar jima, v kolikor rezultatov ne bosta izboljšali, grozi 746 milijonov oziroma 1,83 milijarde evrov kazni. S problemom pa naj bi se kot kaže spoprijeli na dva različna načina.

Pri Fiatu, ki je na področju e-mobilnosti še vedno relativno nerazvit naj bi tako izbrali 'cenejšo možnost'. V praksi to pomeni, da ne bodo uvajali radikalnih in dragih novosti, pač pa naj bi enostavno plačali dodeljeno kazen. Pri Volkswagnu, ki so na tem področju prcej bolj razviti, hkrati pa jim nad glavo zaradi boljše prodaje vozil visi veliko težje breme medtem napovedujejo, da se bodo s tem spopadli aktivno, kar pomeni nadaljnji razvoj in povečanje prodaje električnih avtomobilov. Njihov delež na pram klasičnim avtomobilom naj bi do leta 2028 narastel na 70 odstotkov.

Ameriška vojska spremlja tudi Božičkove premike

»Če proizvajate velike avtomobile in velik del prodaje predstavljajo dizli, potem vas čaka veliko dela, v kolikor se želite izogniti kaznim. Kupci vedno bolj prehajajo na avtomobile z bencinskimi motorji, to pa je potrebno kompenzirati z hibridizacijo iin/ali elektrifikacijo,« je dejal Elmar Kades iz AlixPartners.

S podobnimi težavami, a v precej manjšem obsegu kot Volkswagen in Fiat se sicer spopada še nekaj avtomobilskih znamk, prisotnih v Evropi. Mednje pa zagotovo ne spadata Volvo in Toyota, ki že sedaj zadostujeta zahtevam in bi tako lahko razliko med stanjem, ki ga imajo in zahtevami Evropske Unije prodali drugim znamkam.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?