Fiat Pulse - bo čisto novi brazilski križanec na voljo tudi v Evropi?

30. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli

Z robustno podobo in privlačno ceno bi na prvi pogled utegnil kar nekaj kupcev. Toda...

Južna Amerika in Brazilija za številne avtomobilske proizvajalce predstavljata pomemben trg, ki pa ima precej drugačne zakonitosti kot evropski. V prvi vrsti je namreč kupna moč prebivalstva nekoliko nižja, kar terja določena prilagajanja pri stroških in cenah vozil. Kljub temu pa tudi kakšen tam razvit avtomobil (v nekoliko drugačni izvedbi) lahko zapelje na naše trge, kar se je zgodilo tudi s Volkswagen Nivusom, pri nas poznanim pod imenom Taigo. Bo enako usodo doživel tudi Fiat Pulse?

Pred časom najavljeni križanec je produkt Fiatovega razvojnega centra v Braziliji, glede na svoje dimenzije (medosna razdalja naj bi znašala dobra dva metra in pol) pa bo najverjetneje predstavljal konkurenco omenjenemu Volkswagnovemu novincu. Sicer pa gre za avtomobil, ki s svojim videzom nekoliko spominja na Tipa Cross, le da prinaša še nekoliko večjo oddaljenost karoserije od tal ter še bolj robusten videz. Notranjost na drugi strani prinaša digitalno instrumentno ploščo z diagonalo sedmih palcev ter 10,1-palčni zaslon infozabavnega sistema, ki vsebuje tudi funkcijo prikaza delovanja klimatske naprave.

Motorna ponudba križanca bo zajemala dva motorja, oba s pogonom na bencin in sicer 1,3-litrski atmosferski motor z močjo 109 'konjev' (80 kilovatov) ter litrski trivaljnik s podporo turbo puhala, ki bo ponujal 120 'konjev' ali 88 kilovatov moči. Moč naj bi se ob tem na (domnevno zgolj prednja) kolesa prenašala preko šeststopenjskega samodejnega menjalnika, kasneje pa tudi preko petstopenjskega ročnega menjalnika.

Čeprav je uradno in neuradno torej znanih že precej podatkov o novincu, pa bo le-ta svojo predstavitev doživel šele čez nekaj mesecev, natančneje oktobra letos, prodaja pa bo nato stekla v prihodnjem letu. Ob tem naj bi bilo zanj potrebno odšteti med 15.600 in 21.500 dolarji oziroma med dobrimi 13.000 in dobrimi 18.000 evri.

Cena bržčas deluje mikavna, zaradi česar se pojavlja vprašanje, ali bo Fiat Pulsa morda ponudil tudi evropskim kupcem? Odgovora na to vprašanje pri domačem zastopniku zaenkrat še nimajo, vendar pa se to navkljub majhnemu Fiatovemu portfelju na stari celini zdi malo verjetno. Utegnil bi namreč odžirati kupce tako Tipu Cross, kot Fiatu 500X, ob relativno nizki ceni pa se postavlja vprašanje opremljenosti z dražjimi in naprednejšimi asistenčnimi sistemi, ki jih zahteva evropski trg. Poleg tega Pulse, razvit na v Evropi nepoznani platformi MLA še zdaleč ni edini Fiat, ki ga italijanska znamka izdeluje in prodaja v Braziliji, ne pa tudi v pri nas, vseeno pa bo zanimivo spremljati, kakšna bo njegova usoda.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja