V bitki za novo generacijo cenejših električnih vozil imajo pri Fordu skrito železo v ognju. Toda kaj bi se lahko zares izcimilo iz dela skrite skupine strokovnjakov?
Fordov predsednik uprave Jim Farley je ob objavi rezultatov za končno četrtletje, ko je moral požreti grenko pilulo ob najavi 4,7 milijardne izgube za vejo, ki se ukvarja z električnimi modeli (precej več od napovedane trimilijonske izgube), priznal, da so bili preveč optimistični glede dovzetnosti kupcev do nove tehnologije. Ta je za večino preprosto predraga - in hkrati olajšano priznal, da se tega zavedajo že nekaj časa.
Skrita ekipa talentov za preboj na področju ...
Zato so že pred dvema letoma na skrivaj ustanovili nekakšen interni start up, kamor so novačili najboljše inženirje in računalniške strokovnjake, ki so se ves ta čas daleč od oči javnosti ukvarjali le z enim ciljem. Novo, učinkovitejšo, cenejšo zelo prilagodljivo platformo za manjša in dostopnejša električno gnana vozila. Farley je prepričan, da bo ta platforma omogočala, da bodo novi modeli povsem profitabilni že v letu dni od začetka proizvodnje! Sicer še ni jasno, kateri modeli bodo pravi, povsem mogoče pa je, da bi lahko bila ta platforma osnova za oživitev globalno prepoznavnih imen, kot sta Fiesta in Focus.
Ford se bo tako spustil v novo bitko za kupce na področju dostopnih modelov, kjer so svoje modele že najavili Volkswagen, Renault, Citroen, Fiat, Tesla ... in seveda številni kitajski proizvajalci!
Električni modeli ne gredo, več pozornost hibridom
Hkrati s tem je najavil, da bo Ford zmanjšal obseg investicij v velike BEV modele (kot npr F-150 Lightning), saj zanimanje zanje pada, dilerji pa se pritožujejo, da se jim avtomobili kopičijo na dvorišču (zato so pri Fordu že prepolovili proizvodnjo F-150 in se osredotočili na model Bronco). Fordov CEO je zato prepričan, da je v doglednem času za velike SUV in pickup (poltovornjak) modele bolj primerna in sprejemljiva hibridna tehnologija (polni hibrid ali pHEVkot pa povsem baterijsko električna rešitev. Na tem področju pričakujejo letos kar 40-odstotno rast!
Komercialna veja in klasični pogoni financirajo izgube elektrifikacije
V nasprotju z električno vejo Ford Model e pa je Ford Pro leta 2023 ustvaril 7,2 milijarde dolarjev (6,7 mrd EUR) prihodkov (EBIT), kar je 19 odstotkov več kot leta 2022, Ford Blue (poslovna enota za modele z notranjim zgorevanjem) pa 7,5 milijarde dolarjev (6,9 mrd EUR) prihodkov, kar je 8 odstotkov več kot v letu 2022. To nekako pove, da je Ford ustvaril neverjetnih 28.000 dolarjev (26.000 EUR) izgube na vsakem električno gnanem modelu, kot so izračunali pri Automotive News Europe.
Preberite še
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj