Ford in Volkswagen skupaj (zgolj?) v razvoj dostavnikov

15. 1. 2019 | Jure Šujica
Deli

Napovedano sodelovanje naj bi se sprva nanašalo zgolj na komercialna vozila, a zdi se, da marsikaj še vedno ostaja skrito očem javnosti.

Kaj se bo zgodilo s Fordom po povezovanju s Volkswagnom, je bilo vprašanje, na katero smo čakali že kar nekaj časa, različnih napovedi o tem, kaj se bo zgodilo, pa je bilo toliko, kolikor je bilo posameznikov, ki so zadevo spremljali in komentirali. Današnja skupna konferenca obeh znamk, ki so jo pripravili na avtomobilskem sejmu v Detroitu, je podala odgovore na vsa ključna vprašanja, kot se je izkazalo, pa se vsaj za zdaj ne bo zgodilo nič pretiranega.

Na tiskovni konferenci, na katero sta prišla tudi generalna direktorja obeh znamk, Volkswagnov Herbert Diess in Fordov Jim Hacket, je bilo tako razkrito, da bosta obe znamki vsaj na začetku sodelovali pri skupnem razvoju komercialnih vozil, kjer je Ford sicer letos v Evropi dosegel odlične prodajne rezultate. V praksi to pomeni, da naj bi obe znamki do leta 2022 začeli skupni razvoj komercialnih dostavnih vozil in srednje velikih poltovornjakov za globalne trge. Pozneje bi sodelovanje lahko prenesli tudi na preostale vrste vozil, podpisan pa je bil še dogovor o skupnem sodelovanju pri razvoju, avtonomnih in električnih vozil ter storitev trajnostnega razvoja.

Ford zaostaja, medtem ko Volkswagen ustvarja prihodnost

»Sčasoma naj bi nova povezava obema podjetjema pomagala ustvariti skupne vrednote ter izpolniti potrebe kupcev in družbe. Ta dogovor ne bo pomagal le pri izboljšanju položaja obeh znamk na trgu, ampak je to tudi priložnost za oblikovanje nove prihodnosti na področju mobilnosti,« je optimistično dejal Hackett, Diess pa je dodal, da »bosta Volkswagen in Ford združila razpoložljiva sredstva in inovacije, s čimer bomo še bolje izpolnili potrebe milijonov kupcev po svetu. Hkrati bo povezava temeljni kamen na poti do izboljšanja konkurenčnosti.«

Za zdaj torej povezava med znamkama (ki se sicer na trgu potegujeta za podoben profil kupcev) ne prinaša nekih bistvenih sprememb na eni ali drugi strani. Kaj bo prineslo nadaljnje sodelovanje, pa bo pokazal čas, a skoraj zagotovo se bodo povezave med podjetjema močno okrepile. Ford namreč ne le da ima težave s prodajo svojih vozil v Evropi, zaostanek beležijo tudi na področju razvoja električnih avtomobilov in trajnostnega razvoja – dveh področjih, na katerih je Volkswagen v zadnjih letih naredil velikanski napredek, in bi tako izdatno pomagal Fordu tako v Evropi kot v ZDA.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja