Malo je tudi slovenski!
S prihodom nove generacije ameriškega žrebca je Ford predstavil tudi izvedenko Dark Horse. Ta naj bi voznikom omogočala več užitkov na dirkališču, saj je bolj športno naravnan, očitno pa to še zdaleč ni najekstremnejša oblika Mustanga, ki bo v tej generaciji zapeljala iz tovarn.
Mustang: k nam prihaja tudi športni Dark Horse?
Ford Mustang GTD bo omejen, za cesto homologiran model dirkaške verzije GT3, ki prihaja tudi v Evropo. Izdelovati jih bodo začeli proti koncu leta 2024 (večino dela bo opravil specializirani Multimatic), približno 300.000 ameriških dolarjev pa bo zanje lahko odštela izbrana peščica ljudi; kakšni bodo Fordovi kriteriji, ne vemo, zato pa vemo več o avtomobilu.
Evropejci pri oznaki GTD najprej pomislimo na dizelskega VW Golfa s karirastimi sedeži, vendar je tale Mustang njegovo diametralno nasprotje.
Seveda ga bo poganjal V8 motor, ki pa kljub govoricam ni nameščen sredinsko, ampak spredaj. Osemvaljni 5,2-litrski motor s kompresorjem bo imel več kot 800 KM (597 kW), natančne moči pa Ford še ni razkril. V rdeče polje bo igla na merilniku vrtljajev zašla nekje nad 7500 vrtljaji, za izpušni sistem iz titana pa so poskrbeli pri Akrapoviču. In čeprav bo motor nameščen pred voznikom, bo menjalnik nameščen za njim, na zadnji osi (transaxle), kar zagotavlja razporeditev teže skoraj 50 : 50, kardanska gred pa je iz lahkih ogljikovih vlaken.
Ford se je precej posvetil vpetju koles vzmetenju, ki je polaktivno in nastavljivo v vseh možnih parametrih. Prednja kolesa so vpeta z dvojnimi rokami, zadnja prema je povsem dirkaška, s potisnimi palicami in ležečimi, prečno postavljenimi vzmetmi in blažilci. V načinu za stezo se avtomobil s pomočjo hidravlike spusti za 40 milimetrov, 20-palčna platišča, ki so lahko tudi iz magnezija, pod njimi pa so Brembovi karbonsko keramični zavorni koluti. Platišča so spredaj obuta v 325 milimetrov in zadaj v 345 milimetrov široke pnevmatike - oprijema bo dovolj.
Za dovoljšnjo mero oprijema bo skrbela tudi dodelana aerodinamika karoserije. Na primer zadnji spojler, ki je vpet na karoserijo, je hidravlično nastavljiv za več oprijema, ravno tako kot prednja 'ustnica'. Marsikje na karoseriji so uporabili ogljikova vlakna - pokrov motorja, zadnji difuzor, streha, vratne obloge v kabini ... v kabini pa so uporabili še en, veliko bolj kul material od ogljikovih vlaken.
Naravnost iz reaktivca!
V standardni kabini, ki bo ponujala le dva školjkasta sedeža, bodo usnje, brušeno usnje Miko in ogljikova vlakna, kot dodatna oprema pa bo na voljo paket, ki bo vključeval nekaj delov iz 3D natisnjenega titana, ki je pravzaprav recikliran. Gre namreč za material, ki je bil uporabljen na komponentah reaktivnih lovcev F22 Lockhead Martin.
Cilj je jasen
Pri modrem ovalu so si za GTD zastavili jasen cilj: na nemškem Nürburgringu bi radi šli hitreje kot kdajkoli in severno zanko prevozili v manj kot 7 minutah. Jim bo to uspelo z dirkalno ameriško mišico, prilagojeno za cesto? Komaj čakamo, kaj bo pokazala štoparica.
Preberite še: Kruta usoda Hamiltonove (nekdanje) Zonde
BONUS VIDEO: Znameniti ameriški mišičnjak v novi podobi
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del