Ford napoveduje električno ofenzivo s športnim križancem legendarnega imena, ki je danes zapeljal v Slovenijo

Do konca leta mu b v električnem segmentu sledil še Transit, še več novosti pa sledi prihodnje leto.

Ford napoveduje električno ofenzivo s športnim križancem legendarnega imena, ki je danes zapeljal v Slovenijo (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
21. 10. 2022

Morda se zdi, da so pri Fordu na področju elektromobilnosti popolni novinci, a ni tako. Pri Fordu so prvi električni prototip izdelali leta 1913 na osnovi modela T. Pol stoletja pozneje je luč sveta uzrl električni malček Comuta, leta 2000 pa električni Ka in električni Transit. Leta 2010 je maloserijsko proizvodnjo doživel tudi Ford Focus, najprej v ZDA, kasneje v Evropi. To pa dokazuje, da imajo Američani na tem področju že kar nekaj izkušenj.

A pri tem se ne ustavljajo. Do leta 2026 nameravajo na področje elektromobilnosti vložiti več kot 50 milijard evrov, velik del tega pa bosta prejeli tovarni v Nemčiji in v Romuniji. Še prej pa v Evropo prihaja ena njihovih električnih uspešnic v ZDA, Mustang Mach-E. Ta nadaljuje zgodbo Mustanga – ob boku klasičnega športnika.

Preberite še: SVETOVNA PREMIERA: Ford predstavil električnega Mustanga z dosegom 600 kilometrov!

Novinec ima več elementov, prepoznavnih za Mustanga, vključno z logotipom, širokimi boki in trojnimi pokončnimi lučmi na zadnjem delu. Njegova posebnost je, da navzven nima kljuk za odpiranje vrat, saj njihovo vlogo nadomeščajo stikala. Pogon ima v osnovi na zadnjih kolesih, opcijski pa je štirikolesni pogon, kjer večji delež moči prihaja na zadnji kolesni par. Nizko težišče zaradi baterije v dnu vozila omogoča dinamično vožnjo in dobro lego. Platforma je bila narejena izključno za Mach-E. Vzmetenje je neodvisno z MacPhersonovo vzmetno nogo.

Motorna moč bo znašala od 198 kilovatov v različici z enim motorjem na zadnji osi in manjšim baterijskim sklopom do 358 kilovatov v izvedbi GT, ki je opremljena z dvema elektromotorjema in baterijo z neto kapaciteto 88 kilovatnih ur.

Notranjost je prečiščena, zaznamuje jo velik zaslon infozabavnega sistema iz F150 Lightninga z okroglim gumbom za nastavitev glasnosti infozabavnega sistema na dnu. Pri paketu opreme Premium in višje je opremljen z ozvočenjem B&O z desetimi zvočniki moči 560 vatov. Oblazinjenje je iz umetnega usnja, dovolj prostora za višje potnike pa je tudi zadaj. Steklena streha je opremljena s posebnim premazom, ki preprečuje vstop UV žarkov v kabino, hkrati pa pozimi skrbi za boljšo toplotno izolacijo kabine. Prtljažnik je v osnovi velik dobrih 400 litrov, poleg tega je na voljo tudi 81-litrski prtljažnik v sprednjem delu vozila.

Hkrati je omogočena posodobitev programske opreme na daljavo. Pametna elektronika (osnova je sistem Sync 4) skrbi tudi za pomoč pri polnjenju vozila in z asistenčnimi sistemi, ki so na voljo vozniku. Stikal v kabini skorajda ni, Apple Carplay in Android Auto pa sta na voljo brezžično. Avtomobil sicer omogoča nastavitev do šest uporabniških profilov. Voznik lahko izbira med tremi profili, ki se jim prilagajajo tudi digitalni merilniki.

Prvi vtisi izza volana so zanimivi. Notranjost kljub umetnemu usnju deluje zelo kakovostna, omenjeni zaslon pa zaradi velikih dimenzij zahteva kar nekaj privajanja. Njegova uporaba je sicer nekoliko moteča, saj se pri Fordu niso odločili, da bi ga nekoliko obrnili proti vozniku. V kabini se sedi visoko, zaradi svoje višine slabega 1,9 metra pa sem bil z glavo  blizu panoramske strehe. Kljub temu sem brez težav sedel tudi v drugo vrsto, saj se streha zadaj spušča dovolj počasi.

Prve kilometre z Mustangom Mach-E sem naredil v različici z večjo baterijo in pogonom na zadnji kolesni par. 214 kilovatov električne moči zagotovi solidne, ne pa ekstremne pospeške – avtomobil se ob speljevanju za trenutek obotavlja. Med vožnjo je motorne moči dovolj, avtomobil pa zvesto sledi voznikovemu vrtenju volanskega obroča in zaradi ugodnega težišča tudi pri večjih hitrostih ter nekoliko bolj zaprtih zavojih ponuja zanesljivo lego na cesti. Po prvih kilometrih se zdi, da je 400 kilometrov dosega tudi ob dinamični vožnji realna številka, ob umirjeni pa bi se dalo z enim polnjenjem prevoziti še nekaj 10 kilometrov več in celo priti do številke 500 (z 88 kilovatnimi urami uporabne kapacitete).

Jasno je, da Mustangov Mach-E na cestah ne bo veliko. Do konca leta bodo prodali okrog 50 vozil, prihodnje leto naj številka ne bi bila bistveno večja. Razlog za to je tudi cena, saj bo za osnovno različico s 198 kilovati moči, opremo Mach in baterijo z uporabno kapaciteto 68 kilovatnih ur treba odšteti najmanj 69.900 evrov. Kar nekaj vozil naj bi sicer 'pograbili' kupci klasičnih Mustangov, pri Fordu pa bodo ciljali tudi na podjetja.