Ford priznal napako na modelu Focus RS

Težave z izpuščanjem hladilne tekočine v motorni blok bodo pri okvarjenih vozilih odpravili v sklopu garancije, obenem pa že poteka iskanje dolgoročne rešitve.

Ford priznal napako na modelu Focus RS (foto: Ford) Ford
12. 12. 2017

Ford Focus RS je s prihodom na trg leta 2015 potešil dirkaške apetite marsikaterega ljubitelja ameriške znamke. 2.3-litrski motor s 350 ‘konji’ in 4-kolesnim pogonom ter so pač podatki, ki vzbudijo zanimanje vsakega avtomobilskega navdušenca. Avtomobil naj bi predstavljal pravi reli paket za na cesto. A kaj kmalu so se pri večjem številu avtomobilov pojavile težave z 'belim izpuhom', kar je kazalo na odpoved tesnila na glavi motorja.

Obseg okvarjenih vozil je hitro postal tako velik, da pri Fordu niso mogli več zanikati težav, da je prišlo do napake na njihovi strani. Britanski avtomobilski portal Autocar je tako pridobil potrditev s strani ameriškega proizvajalca, da se je na nekaterih avtomobilih pojavila težava z belim dimom, kar je posledica izgorevanja hladilne tekočine. Napako so opazili pri vozilih letnika 2016 in 2017, pri čemer so imeli nekateri izmed okvarjenih avtomobilov manj kot 10.000 prevoženih kilometrov.

V sklopu garancije možna tudi menjava motorja

Pri Fordu so preučitvi problema ugotovili, da do težav z uhajanjem hladilne tekočine ne prihaja zaradi težav s tesnilom, kot so sprva domnevali, pač pa zaradi samega motornega bloka, ki zaradi konstantnega segrevanja in ohlajanja spremeni obliko. Te spremembe sčasoma postanejo tako velike, da tesnilo glave ne more več opravljati svojega dela. Do tega sklepa so prišli tudi s primerjavo Focusovega motorja s tistim, vgrajenim v 2,3-litrski različici Mustanga. Pri Focusu je namreč motorni blok v želji po večji motorni moči izdelan iz litega železa, materiala, ki je bolj podvržen tovrstnim spremembam.

Ameriški proizvajalec voznikom omenjenih vozil (zaenkrat neuradno, saj uradna izjava s strani podjetja še ni bila izdana) svetuje, da naj se, v kolikor opazijo tovrstne težave, oglasijo na pooblaščenem servisu, kjer bodo preučili težavo in jo odpravili v sklopu garancije. Podjetje se je medtem že lotilo iskanja rešitve za lastnike vseh vozil – tudi tistih, pri katerih se napaka (še) ni pojavila – znani pa so že primeri, ko so se na servisu odločili in v sklopu garancije zamenjali celoten motor.

Jure Šujica
Foto: Ford