Avtomobil, ki v Evropi dosega skoraj 40-odstotni tržni delež je v veliki meri nastal ob sodelovanju Forda z več tisoč kupci po svetu.
Ford Ranger velja za enega najbolj vplivnih Fordovih modelov v ponudbi. Zakaj? Odgovor je na dlani: gre za model, ki ga pri Fordu ponujajo na kar 180 trgih po svetu, na številnih pa velja za najbolje prodajan model v svojem segmentu. Po vrhu vsega bo v aktualni generaciji služil kot osnova za razvoj nove generacije Volkswagen Amaroka. Izboljšave v novi generaciji, četrti na stari celini (in drugi, ki so jo pri Fordu zasnovali sami) so zato seveda velike na vseh področjih.
Pri tem jim je v veliki meri pomagala široka baza kupcev z najrazličnejšimi potrebami in zahtevami povsod po svetu. Z njimi so opravili okrog 5.000 intervjujev, med njimi pa so bili tako obrtniki, kot posamezniki, ki jim Ranger dela družbo v prostem času ter preživljanju časa v naravi.
Razvoj novega modela se je zato pričel že pri šasiji, natančneje pri vpetju koles. Ob enaki zasnovi kot pri predhodniku je namreč sprednji par koles postavljen 50 milimetrov bolj naprej, s čimer so povečali vstopni kot avtomobila, hkrati pa je za 50 milimetrov večja tudi razdalja med kolesi. To bodo po besedah Fordovih inženirjev še posebej občutili posamezniki, ki pogosteje prevažajo večje količine tovora. Prav zaradi te pridobitve bo keson vozila namreč ponujal nekoliko več prostora v širino. Na zadnjem delu so blažilniki poslej namesto na notranji pritrjeni na zunanji strani letvene šasije.
Šestvaljnik je nazaj!
Da bo keson in njegova uporaba še bolj enostavna in priročna so sicer pri Fordu poskrbeli z več dodatki. Poleg večje širine so mu namreč po zgledu ameriškega brata F-150 namenili 220-voltno električno vtičnico. Hkrati bo opremljen z novo drsno ploščo na zadnjih vratih, stopnico za lažji dostop do kesona, novimi pritrdišči za zatezne trakov in pa možnostjo uporabe drsnega pokrova celotnega prostora za tovor. V stranicah so ob tem vgrajena tudi pritrdišča za strešne šotore in podobne dodatke.
Novi Ranger pa je sicer širši že na pogled. K temu pripomorejo novi pokončni žarometi, v sklopu katerih se nahajajo tudi LED dnevni žarometi. Vsa svetila na karoseriji sicer svetijo s pomočjo LED tehnologije. A večja širina avtomobila ne bo omogočala le večje stabilnosti pač pa prinaša tudi dovolj prostora za največji pogonski sklop. V ponudbo se namreč vrača dizelski šestavljnik, ki pa ne bo ponujal 3,2, temveč 'le' 3 litre delovne prostornine. Ob tem mu bosta na dizelski strani delala družbo še dva dvolitrska dizla z enim oziroma dvema turbo puhaloma, kakršnega poznamo že v aktualni ponudbi. Bencinske barve bo zastopal le en motor, Ranger pa bo na voljo z dvo- ali štirikolesnim pogonom.
V kabini (na voljo bo enojna ali dvojna) bo najbolj opazna novost pokončno postavljen zaslon infozabavnega sistema Sync 4. Ta bo ponujal diagonalo 10,1 oziroma 12 palcev, na njem pa bo recimo mogoče spremljati pogled 360-stopinjske kamere in storitve aplikacija FordPass. Ta bo, nameščena na telefonu, uporabniku omogočala nastavitev temperature v vozilu na daljavo in ga opominjala na servisni interval. Pri spoznavanju novih rešitev v vozilu bo lastnikom namenjena storitev Ranger customer concierge, pogovor s tehnikom ki bo odgovarjal na vprašanja o vozilu.
Poleg zaslona infozabavnega sistema bo v vozilu nameščen še en zaslon in sicer tisti, namenjen instrumentni plošči. Ta je bila namreč doslej še analogna. Sicer pa bo med novostmi na voljo še nova prestavna ročica, nov gumb elektronske ročne zavore in pa novo stikalo za izbiro voznega programa.
Novi Ranger je danes morda doživel predstavitev, vendar pa ga evropski kupci še lep čas ne bodo videli. Proizvodnja se bo namreč pričela šele v prihodnjem letu in sicer v Južni Afriki ter na Tajskem, kjer bo tudi najprej na voljo. Na ostalih trgih bodo naročila začeli sprejemati ob koncu prihodnjega leta, prva vozila pa bodo na voljo v začetku leta 2023.