Zadnji primerki C-Maxa in Grand C-Maxa bodo iz tovarne zapeljali junija letos.
Ameriški avtomobilski gigant, ki se zadnje čase posveča optimizaciji svojih poslov v Evropi – del tega je združevanje z Volkswagnom – je napovedal nov ukrep, ki bo doletel obstoječo modelno paleto. Iz nje se bo namreč moral posloviti najmanjši izmed trojice enoprostorcev znamke, model C-Max. Ta bo po skupno dveh generacijah proizvodnjo zapustil po 16 letih, istočasno pa mu bo sledil še večji brat Grand C-Max.
Kot glavni razlog za ukinitev proizvodnje so pri Fordu navedli upad zanimanja kupcev za enoprostorce, kar sicer beležijo vse znamke. »Danes najavljeni ukrepi so pomemben korak na poti k temu, da na eni strani izpolnimo želje strank in jim ponudimo vozila, ki jih želijo imeti, hkrati pa izpolnimo tudi želje naših delničarjev. Denar bomo zato namenjali v produkte, pri katerih je jasno, da bodo pripomogli k zdravemu finančnemu stanju podjetja,« je v petek dejal Steven Armstrong, predsednik nadzornega odbora Fordove tovarne v nemškem mestu Saarlouis.
Ukrepov še precej več
Omenjeni ukrep bo hkrati prinesel delno zmanjšanje potreb po delovni sili. Ford je bil tako s predstavniki delavcev v pogovorih že vse od decembra lani, ko je postajalo jasno, da bo prišlo do konca proizvodnje obeh vozil. Med ukrepi, ki bodo sledili, je prehod iz triizmenskega na dvoizmensko delo brez nočne izmene in odpuščanja. Skupno naj bi tako delo izgubilo pet tisoč delavcev v tovarnah v Saarlouisu in Kölnu.
Poleg omenjene spremembe je Ford napovedal še nekaj drugih novosti. Na eni strani bo tako ukinjena proizvodnja osebnih avtomobilov v Rusiji, proizvodnja menjalnikov v Bordeauxu, hkrati pa bodo začeli v proizvodnjo uvajati nove električne in elektrificirane modele avtomobilov.