Ford z dostavniki in analizami do rešitve vprašanja o električnih polnilnicah

10. 4. 2019 | Jure Šujica
Deli

Po osmih mesecih zbiranja podatkov je podjetje pripravilo načrt optimalnega omrežja polnilnic za velemesto London.

Doseg baterij in dostopnost električnih polnilnic je poleg cene vozil še vedno glavni dejavnik, zaradi katerega se vozniki še vedno ne odločajo za nakup električnih avtomobilov. Doseg baterij je sicer iz dneva v dan večji, število polnilnic se zdi vsaj v tujini (pa tudi doma) še vedno premajhno, poleg tega pa so pogosto neracionalno razporejene. To je vsekakor izziv za avtomobilsko industrijo, s katerim pa se bo oziroma se je že spoprijel novinec na sceni električnih avtomobilov, Ford.

Zadeve so se lotili iz popolnoma znanstvenega vidika, saj so razvili algoritem, s katerim nameravajo pripraviti optimalno mrežo električnih polnilnic. Ta bo temeljila na podatkih, pridobljenih prek več milijonov prevoženih kilometrov, ob tem pa razpolagajo tudi s podatki o tem, kje so se vozniki zaustavili. Na podlagi teh podatkov pa so zdaj za britansko prestolnico London predstavili optimizirano mrežo majhnega števila električnih polnilnic, ki pa bi morala zadoščati oziroma vsaj izboljšati dostop do polnjenja na poti.

Ford se je sicer projekta lotil že leta 2018 s pomočjo 160 hibridnih vozil modela Transit, s pomočjo katerih so vozniki opravili več kot 500 milijonov dostav oziroma pridobili enako število podatkovnih točk. Vse te podatke so nato posredovali v oblak, kjer so bili na voljo raziskovalcem. Že iz narave vozil in voženj je sicer mogoče ugotoviti, da so v tem testu v največji meri poustvarili način uporabe vozil, kakršnega uporabljajo dostavljavci pošiljk, ki pa so hkrati tudi med tistimi, ki znotraj mest opravijo največ kilometrov.

Polnjenje na poti namesto doma

Izkazalo se je, da so morali dostavljavci vsak dan še pred začetkom razvozov sprva napolniti vozila z elektriko, saj so bili baterijski sklopi po večini izpraznjeni prek polovice. Prav ustrezna razporejenost polnilnic, potreba po katerih bo iz dneva v dan večja, pa bi lahko te težave rešila in tako na poti omogočila polnjenje baterijskega sklopa tako voznikov dostavnih kakor tudi osebnih vozil.

»Možnost uporabe, analize in koristnega izkoriščanja ogromnih količin podatkov, ki so na voljo z obstoječo uporabo vozil, lahko pomeni odločujočo prednost pri ugotavljanju možnih načinov prevoza v mestih prihodnosti,« je pojasnil John Scott, vodja projekta City Data Solutions v skupini Ford Mobility, ki je nad projektom tudi bedela. »Pri Fordu smo zavezani zagotavljanju pametnih vozil za pameten svet – vključno z električnimi vozili, ki bodo prispevala k čistejšim in tišjim mestom. Obenem pa želimo z uporabo podatkov pomagati pri izboljšanju učinkovitosti naložb v potrebno infrastrukturo za podporo takšnemu pristopu.«

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"