Fordov superšportnik se klanja svojemu 'očetu'

17. 8. 2020 | Jure Šujica
Deli

55 let po prvi zmagi na dirki za 24 ur Daytone so pri Fordu pripravili prav posebno serijo svojega modela GT.

Lansko leto so avtomobilski navdušenci lahko v kino dvoranah širom sveta uživali v enem izmed najtežje pričakovanih avtomobilskih (biografskih) filmov zadnjih let in sicer v filmu Izzivalca. V njem so ustvarjalci želeli javnosti predstaviti legendarni dvoboj med znamkama Ford in Ferrari na dirki za 24 ur Le Mansa, ki se je odvijal v drugi polovici 60. let prejšnjega stoletja in iz katerega je Ford odšel kot veliki zmagovalec.

Svojo prvo zmago je Ford leta 1966 osvojil s pomočjo dirkalnika Ford GT40, ki danes velja za enega najbolj prepoznavnih športnih avtomobilov vseh časov, njegovi moderni nasledniki pa še danes predstavljajo vrh Fordove ponudbe. Aktualna generacija je sicer na ceste zapeljala že leta 2017, od tedaj pa je doživela kar nekaj posebnih izvedb, vseeno pa za zadnjo, ki so jo v podjetju iz Detroita predstavili sinoči, upravičeno lahko trdimo, da je ena najbolj atraktivnih.

Novinec je pravzaprav prvi predstavnik ekskluzivne družine vozil Ford GT Heritage Edition, njegova posebnost pa je grafična poslikava. Navdih zanjo so pri Fordu našli na dirkalniku Kena Milesa in Lloyda Rubya, s katerim sta leta 1966 z zmago na dirki za 24 ur Daytone napovedala prihod na prestol Le Mansa.

V proizvodnji še dve leti

Nova grafika tako zajema asimetrično razporejene črno-rdeče barvne poudarke na beli osnovi in pa štartno številko 98 na sprednjem in zadnjem delu avtomobila ter na levih in desnih vratih, pri čemer gre pri črnem sprednjem delu pravzaprav za nelakirana ogljikova vlakna iz katerih je novi Ford GT narejen. Posebnost serije so tudi enodelna kovana, 20-palčna zlata platišča, ki pa jih bo mogoče nadgraditi z enako velikim kompletom, izdelanim iz ogljikovih vlaken.

Kot smo omenili je Ford GT že sam po sebi precej ekskluziven avtomobil. Letno namreč izdelajo le 250 primerkov, novinec pa bo seveda še precej redkejši. Posebno serijo bodo namreč proizvajali le prihodnje leto, narejenih pa bo zgolj 40 vozil. A obetajo se še nove posebne izvedbe. GT Heritage Edition bo namreč del serije Ford GT Studio Collection, ki bo do konca proizvodnje leta 2022 dobila vsaj serijo vsaj še 40 vozil z unikatno grafično podobo.

Preberi še: