V prihodnosti bodo več pozornosti namenili SUV-om, manj pa osebnim vozilom, razvoj novih modelov bo hitrejši.
Ford je v New Yorku svojim delničarjem predstavil načrte podjetja in tržno usmeritev v prihodnosti, s katero nameravajo povečati konkurenčnost podjetja, hkrati pa zmanjšati stroške na vseh področjih. Načrti za prihodnost so rezultat štirimesečne raziskave znotraj podjetja, povod zanjo pa je bil ta, da kljub rekordnim poslovnim rezultatom, ki jih Ford beleži zadnja leta, podjetje predvsem na tehničnem področju zaostaja za konkurenco.
Največja sprememba, ki jo bodo občutili kupci, se bo zgodila na področju modelne palete. V skladu s trenutno situacijo na trgu bo Ford velik del razvojnih in proizvodnih kapacitet usmeril v izdelavo novih poltovornjakov in športnih terenskih vozil (SUV), manj pozornosti pa bodo namenjali izdelavi osebnih vozil, katera pa bodo še vedno ostala v proizvodnji. Velika pozornost bo namenjena tudi razvoju in proizvodnji električnih avtomobilov, v naslednjih petih letih naj bi na trg prišlo skupaj 13 novih električnih avtomobilov.
Delitev sestavnih delov preko celotne palete vozil
Za namen povečanja proizvodnje in prodaje SUVjev in poltovornjakov, kakršna sta Ford Ranger in Ford EcoSport namerava podjetje nameniti 7 milijard dolarjev, katere bo dobila z zmanjšanjem naložb v klasične osebne avtomobile. Na eni strani bo tako prihajajoči Ford Bronco na voljo po vsem svetu in ne zgolj v Združenih državah Amerike, s proizvodnjo obstoječe generacije Focusa pa bodo za potrebe tamkajšnjih trgov začeli še na Kitajskem in v ZDA. Dodatne 4,5 milijarde dolarjev bo Ford preusmeril iz oddelka za razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem in jih namenil razvoju hibridne tehnologije.
Zmanjševanja stroškov se bo Ford lotil na več načinov. Na področju nakupa surovin tako načrtujejo prihranek v skupni višini desetih milijard dolarjev tekom obdobja naslednjih petih let. Nadaljnje štiri milijarde želi privarčevati z zmanjšanjem razvojnih stroškov. To nameravajo storiti z delitvijo večjega števila sestavnih delov preko celotne palete vozil, sestavne dele pa bodo izdelovali tudi s pomočjo 3D tiskalnikov, kar naj bi za 20 odstotkov pospešilo izdelavo. Na ta način naj bi do leta 2022 za 50% zmanjšali rast proizvodnih stroškov. Tretji korak, ki ga bodo naredili z namenom varčevanja pa je povezovanje z različnimi partnerji. Najpomembnejša med njimi naj bi bila indijska Mahindra in Zoyte, s pomočjo katerih nameravajo razviti poceni električni avtomobil, namenjen za kitajski trg.
Jure Šujica
Foto: Ford
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj