Francoska prestolnica bo prizorišče kitajsko evropske avtomobilske bitke

13. 10. 2024 | Matjaž Gregorič
Deli

Začenja se jubilejni 90. avtomobilski salon v Parizu, s številnimi evropskimi in kitajskimi premierami.

Medtem ko so oganizatorji nekaterih avtomobilskih salonov, kot je ženevski, že napovedali konec, se zdi, da je pariški avtomobilski salon spet v vzponu.

Francoska prestolnica bo prizorišče kitajsko evropske avtomobilske bitke
Profimedia

Poleg številnih nemških in francoskih proizvajalcev želijo z novimi modeli letos nase opozoriti predvsem Kitajci.

Pariški avtomobilski salon je bil tradicionalno pomemben dogodek za evropske avtomobilske proizvajalce in na nek način bi se lahko letos izkazal za še pomembnejšega, saj zahodni proizvajalci uvajajo nove modele, namenjene zadrževanju vse bolj agresivnih kitajskih konkurentov.

Tudi letošnji Mondial de l Automobile bo potekal v kongresnem centru Porte de Versailles, v dneh od 14. do 20. oktobra. Tako kot na drugih večjih avtomobilskih salonih v zadnjih nekaj letih, bodo nekatere znane znamke manjkale, kljub temu bo pariški avtomobilski salon leta 2024 velik,

Francoska prestolnica bo prizorišče kitajsko evropske avtomobilske bitke
Profimedia

saj se bo za pozornost borilo na desetine drugih znamk.

In to bo vključevalo nekatera imena, ki jih zahodni kupci morda še ne poznajo, kot so BYD, Dongfeng, Leapmotor in Xping. Kitajski izvoz avtomobilov se je od začetka desetletja povečal za več kot petkrat in medtem ko imajo trenutno le 3-odstotni tržni delež in bi lahko v naslednjih nekaj letih poskočil na 15 odstotkov.

Evropska unija je prejšnji teden izglasovala uvedbo novih dajatev za električna vozila kitajske proizvodnje, če vlada v Pekingu ne najde lastne rešitve za upočasnitev te rasti do 31. oktobra. Vendar še zdaleč ni jasno, ali bo to zaprlo vrata Kitajcem, ki se želijo še naprej uveljavljati z novimi modeli po znižanih cenah.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj