Geely novi večinski lastnik britanske avtomobilske znamke Lotus

Kitajski avtomobilski proizvajalec, ki se počasi začenja širiti v Evropo je ljubiteljev avtomobilizma morda še najbolj poznan kot lastnik švedskega Volva.

Geely novi večinski lastnik britanske avtomobilske znamke Lotus (foto: Lotus) Lotus
30. 9. 2017

Kitajski holding Geely je včeraj zaključil v Kuala Lumpurju dokončal transakcijo v višini 100 milijonov funtov in od malezijskega proizvajalca odkupil večinski lastniški delež v podjetju Lotus. Kitajci so se namreč odločili za nakup 51 odstotnega deleža, manjšinski, 49 odstotni delež pa tako še vedno ostaja v Maleziji, lastnik je namreč še eno avtomobilsko podjetje, Etika.

S spremembo lastniške strukture podjetja se bo spremenil tudi upravni odbor podjetja, kjer bo po novem štel pet članov, med katerimi bo predsednik uprave podjetja dosedanji podpredsednik izvršnega odbora Geely-ja, Mr. Daniel Donghui Li. Kitajskemu podjetju bosta v upravnem odboru pripadli še dve mesti, svoj sedež v odboru pa bo imela tudi Etika. Predsednik izvršnega odbora podjetja bo medtem ostal Jean-Marc Gales, ki to funkcijo pri Lotusu zaseda že od leta 2014.

Načrtovanje prvega SUVa v zgodovini podjetja

Prodaja podjetja se je sicer v enem izmed najbolj uspešnih obdobij podjetja. V letošnjem letu tako beležijo 10 odstotno rast prodaje v primerjavi z letom 2016, hkrati pa ves čas predstavljajo nove modele avtomobilov in posebne različice že znanih. Med drugim je tako na ceste letos zapeljal najhitrejši Lotus v zgodovini podjetja, model Evora GT430, kjer številka v imenu pomeni moč vozila v 'konjih', kar zadostuje za končno hitrost 315 kilometrov na uro.

Zaradi dobrih prodajnih rezultatov podjetje načrtuje nadaljnjo širitev prodaje, tako na Kitajsko, kakor tudi v Združene države Amerike. Na ameriški trg naj bi tako zapeljali po letu 2020, ko bo na ceste zapeljala nova generacija modela Elise, hkrati pa naj bi Lotus v vstopil tudi v razred športnih terencev, pri čemer bi novi model temeljil na enaki platformi, kot pravkar predstavljeni Volvo XC40. Lotusova prihodnost bo torej vsekakor še zanimiva.

Jure Šujica

Foto Lotus