Še posebej kritičen je do tega, da se na različnih trgih pojavljajo avtomobili z enakim imenom ter videzom, a izdelani po povsem različnih standardih.
Organizacija Euro NCAP skrbi za preizkusne trke novih avtomobilov v Evropi in brez dvoma velja za eno izmed gonilnih sil na področju povečevanja varnosti v prometu, seveda pa ni edina. Svojo tovrstno organizacijo imajo recimo tudi v Združenih državah Amerike in drugod po svetu, hkrati pa poznamo še organizacijo Global NCAP, ki povezuje regionalne in nacionalne organizacije, največ pozornosti pa posveča varnosti avtomobilov v nerazvitem svetu.
Kupna moč prebivalstva v državah tretjega sveta je seveda neprimerno manjša kot jo poznamo pri nas, temu pa se prilagajajo tudi avtomobilski proizvajalci, ki tamkajšnjim trgom posredujejo cenejše in posledično precej manj varne avtomobile. A nižja cena po mnenju Global NCAP, ki si je leta 2015 zastavil cilj postaviti mednarodne standarde za minimalno varnost novih vozil po vsem svetu, ne bi smela biti izgovor za to, da ta vozila niso varna.
Tovrstni avtomobili namreč po podatkih združenih narodov prispevajo k 90 odstotkom vseh smrti v prometu, po poročanju britanskega portala Autocar pa so pri Global NCAP kritični predvsem do proizvajalcev, ki na različnih svetovnih trgih ponujajo v osnovi enake avtomobile z enakim imenom (med katerimi sta tudi Suzuki Swift in Renault Kwid), a izdelane po precej drugačnih standardih. Tako se avtomobili med seboj ne razlikujejo zgolj po količini varnostnih dodatkov, pač pa celo po kakovosti izdelave: karoserijskih spojev, količini karoserijskih ojačitev in tako dalje.
Avtomobilska industrija in proizvajalci naj bi se na kritike Global NCAP-a že odzvali in ob tem dejali, da njihovi avtomobili dosegajo varnostne standarde v posameznih državah, kar pa se predsedniku Global NCAP zdi moralno sporno, saj naj bi na ta način celo podpirali tovrstno prakso. A dokler bo ta miselnost ostala prisotna je tako na področju varnosti novih vozil v nerazvitih državah le stežka mogoče pričakovati napredek.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?