Inženir Gordon Murray je predstavil svojo najnovejšo stvaritev - model T.50. Zanj pravi, da gre za najbolj dovršen avtomobil vseh časov. Namenjen je izključno vozniškim puritancem.
V vseh avtomobilskih enciklopedijah superšportnih avtomobilov je ime Gordon Murray zapisano z zlatimi črkami. Omenjeni inženir je namreč idejni oče številnih modelov, med njimi tudi legendarnega McLarna F1.
Nasprotno od vseh pričakovanj, da bi moral imeti moderen superšportnik vgrajene kup 'vesoljske' tehnologije, pa se model T.50 vrača h koreninam. Seveda to ne pomeni, da v njem manjka karkoli modernega in inovativnega, v mislih imam predvsem vozniško izkušnjo in osnovno tehniko pogonskega sklopa, ob kateri bi moral vsak pravi ljubitelj avtomobilov pasti na hrbet.
T.50 bo poganjal 12-valjni atmosferski motor. Ta bo prišel iz Cosworthove tovarne in bo imel 3,9-litra delovne prostornine. V osnovi bo razvil 663 'konjev', posebna motorna mapa pa bo moč povečala tudi na okroglih 700 'konjev'. Glavna gred se bo pri polni obremenitvi vrtela z 12.100 vrtljaji/min., motor pa bo tehtal rekordno nizkih 178 kilogramov. Če se vam vse to ne zdi dovolj noro, pa bi vas moralo prepričati dejstvo, da bo za prenos moči na kolesa skrbel 6-stopenjski ročni menjalnik, ki tehta 80 kilogramov. No, česa takega res že dolgo ni bilo videti.
Z 986 kilogrami bo T.50 tudi za približno tretjino lažji od vseh ostalih superšportnikov, razmerje med močjo in maso pa se bo tako vrtelo okrog 700 'konjev'/tono. Samo za primer, sprednje platišče bo tehtalo le 7,1 kilograma, zadnje pa le 9 kilogramov.
Verjetno je odveč omenjati, da bo tudi aerodinamično T.50 najnaprednejši avtomobil doslej. Še več, poleg aktivne aerodinamike bo na zadku vgrajen tudi ventilator s premerom 400 milimetrov. Ta bi moral učinek zračnega upora pri največjih hitrostih zmanjšati za 12-odstokov, kar bi naj bilo ustrezno dodatnim 50 'konjem' moči, v kombinaciji s sistemom vsrkavanja zraka, pa bo zavorno pot pri hitrosti 240 km/h zmanjšal za 10 metrov. Voznik bo sicer lahko izbiral med šestimi osnovnimi nastavitvami aerodinamike, med katerimi bo vsaka namenjena določenim zahtevam voznika (zaviranje, najvišja hitrost, ...).
Glede oblike zunanjosti in notranjih potez bo tudi v primeru T.50 veljalo podobne, kot za vse ostale superšportnike, ki si jih je zamislil Gordon Murray. Torej fascinantno in predvsem brezčasno. Vozniku bo namenjen sredinski del kabine, ob straneh za njim pa bo tudi prostor za dva sopotnika. Se spomnite? To je Murray že uporabil pri sanjskem McLarenu F1. Tovrstnih kokpitov se je prijel vzdevek 'jet-fighter', in dvomim, da boste na cesti občutke vožnje z vojaškim letalom podoživeli bolje kot v T.50.
V dolžino T.50 meri 4,35 metra, širo je 1,85 metra. Glede na dimenzije tekmecev bo torej relativno kompakten, kar pa ne pomeni, da ne bo tudi vsakdanje uporaben. Prtljažnik meri malenkost manj kot 300 litrov, verjetno pa je to podatek, na katerega se kupci dobesedno požvižgajo.
Kot pravi Gordon Murray bistvo tega avtomobila ni v podiranju hitrostnih rekordov, niti v podiranju rekordov na posameznih dirkališčih, pač pa v ultimativni vozniški izkušnji. Prav tako bistva avtomobila ne gre iskati med tehničnimi podatki in pri številkaj o največji specifični moči motorja, pač pa predvsem v dejstvu, da je celota optimizirano tako, da bo od vsega največ imel voznik.
Murray se je odločil, da bo svojo vizijo vozniško ultimativnega avtomobila delil s samo stotimi kupci. Ti bodo morali za avtomobil odšteti okroglih 2,5 milijona evrov (pred davki). Z ozirom na slovenske davčne stopnje ni niti smiselno preračunavati, koliko bi tak avtomobil stal pri nas. Ne glede na to, pa je neminovno dejstvo, da bo avtomobil v trenutku, ko ga bo srečen kupec prevzel, vreden več, kot je zanj plačal.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?