Gordon Murray, oče McLarna F1, se vrača h koreninam: superavtomobil brez navlake

4. 11. 2017 | Jure Šujica
Deli

Pripravlja nov avtomobil, ki se bo ob poplavi hibridnih in teknološko (preveč) izpopolnjenih športnikih osredotočil na uporabnost na cesti in voznikovemu užitku.

Gordon Murray je ime, ki ga v avtomobilskem svetu ni potrebno posebej predstavljati. Ravno letos namreč praznuje že petdeseto obletnico udejstvovanja v avtomobilskem oblikovanju, vrhunec njegove kariere pa je brez dvoma McLaren F1, svojčas z naskokom najhitrejši avtomobil na svetu, danes pa izredno cenjena klasika, za nakup katere – če je slučajno kak primerek naprodaj – kupci odštejejo vsaj 10 milijonov evrov. Sedaj pa iz Velike Britanije prihaja novica, da profesor Murray pripravlja nov športni avtomobil.

Glede na to, da se je zadnja leta posvečal izdelavi električnih mestnih avtomobilov in da je veliko novih superšportnih avtov danes opremljenih z elektromotorji, bi hibrida pričakovali tudi od Murray-ja. A bi se zmotili. Čeprav je razvoj avtomobila šele v začetni fazi, je oblikovalec in avtor vozila za spletno stran Top Gear dejal, da bo vozilo poganjal bencinski motor, hkrati pa se namerava odreči tudi kakršnemkoli prisilnem polnjenju, kompresorju ali turbini.

Bistveno vodilo je vsakodnevna uporabnost

Ko so ga povprašali po vzporednicah med nastajajočim avtomobilom in pred kratkim predstavljenim modelom Griffith ponovno obujene britanske znamke TVR, katerega je zasnoval Murray, je dejal, da bo avtomobil njegovega bistveno drugačen. Pri tem naj bi se v veliki meri zgledoval po že omenjenem McLarnu F1. Avtomobil bo imel sredinsko nameščen motor, ki pa ne bo ne bo tako močan kot recimo v McLarnu 720S, saj naj bi bil tak avtomobil premočan za na cesto, voznik pa tako razen na dirkališču ne more izkoristiti celotnega potenciala.

Druga zanimiva lastnost bo nova generacija šasije iStream. Prednost te šasije, ki jo v prilagojenih izvedbah Murray že ponuja različnim proizvajalcem po svetu, je uporaba aluminija in kompozitnih materialov, velikokrat so to reciklirana ogljikova vlakna. S tem zagotavljajo trdnost šasije, nizko težo, a tudi nizke proizvodnje stroške. V kombinaciji z lahkim motorjem Murray pričakuje, da nov avtomobil ne bo presegal skupne teže 1.000 kilogramov. Žal pa z razvojem avtomobila Anglež ne hiti, na ceste bo zapeljal, ko bo primeren čas, dodaja pa tudi, da ko bo enkrat prišel v izdelavo, proizvodne številke ne bodo velike.

Jure Šujica
foto: Gordon Murray Automotive, McLaren

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja