Gordon Murray predstavlja revolucijo na področju snovanja avtomobilskih šasij

12. 9. 2018 | Jure Šujica
Deli

Z uporabo aluminija in ogljikovih plošč naj bi izdelal revolucionarno avtomobilsko šasijo, ki naj bi bila ob sprejemljivih stroških kar 50 % lažja od primerljivih sedanjih šasij.

Gordon Murray je ime, ki ga v avtomobilizmu ni treba posebej predstavljati. Legendarni inženir je avtor številnih uspešnih dirkalnikov formule 1, v avtomobilsko zgodovino pa se je za vedno vpisal s cestnim dirkalnikom, McLarnom F1. Zadnja leta Murray deluje v lastnem podjetju, ki skrbi za različne rešitve v avtomobilskem dizajnu, poleg tega pa je sodeloval pri razvoju TVR-jevega najnovejšega avtomobila, modela Griffith.

Prav danes je Murray predstavil zanimivo novost na področju izdelave avtomobilskih šasij. Koncept je poimenovan iStream Superlight, njegovo bistvo pa se skriva v premišljeni uporabi naprednih materialov. Murray je namreč šasijo po zgledu formule 1 izdelal iz aluminijastega okvirja in ga nato poveznil kompozitne plošče iz ogljikovih vlaken. Nov pristop k izdelavi športnih šasij je bojda na eni stroškovno učinkovit, hkrati pa ponuja tudi kar 50 odstotkov prihranka pri teži šasije v primerjavi s podobnimi šasijami, izdelanimi iz jekla.

Prvi avtomobil že razvit

»Nov pristop iStream k izdelavi avtomobilov je velika inovacija na področju globalne avtomobilske industrije. Govorimo o velikem koraku naprej, o najlažji šasiji, ki bo zaznamovala prihodnja desetletja. Ekipa Gordon Murray Design je ustvarila edinstveno, prilagodljivo in cenovno učinkovito metodo izdelave, ki bo avtomobilskim proizvajalcem po vsem svetu pomagala dramatično izboljšati učinkovitost in zmogljivosti vozil,« je ob predstavitvi dejal lastnik podjetja, Gordon Murray.

Nasmejana princesa Kate za božič razveselila oboževalce (FOTO)

Ambiciozen načrt pa ni ostal le na papirju, ampak  bo že kmalu predstavljen tudi kot končen izdelek v obliki testnega avtomobila, za zdaj znanega zgolj pod imenom T.43. Gre za majhen, 3,64 metra dolg zgolj 850 kilogramov težak športni kupe, namenjen vsakodnevni uporabi, za pogon katerega bo skrbel 1,5-litrski turbo motor z 220 'konji' oziroma 162 kilovati moči, ki bo namenjen prodaji kupcem oziroma drugim podjetjem, ki bi se morebiti odločila za nadaljnjo proizvodnjo.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?