Green NCAP: električni na vrhu, Mercedes-Benz dokazuje, da so lahko čisti tudi dizli

26. 11. 2020 | Jure Šujica
Deli

Razred C se je na lestvici uvrstil celo pred enega izmed dveh preizkušenih hibridov.

Prijaznost novih avtomobilov do okolja je dandanes pri avtomobilskih proizvajalcih skoraj tako pomembna kot njihova varnost. Tudi  zato je bila lansko leto vzpostavljena mednarodna iniciativa Green NCAP, katere namen je preverjati vpliv novih osebnih avtomobilov na okolje, tako glede na podlagi podatkov iz laboratorijev, kakor tudi rezultatov, pridobljenih testiranji v realnem svetu. Po tem, ko so januarja preizkusili 19 novih avtomobilov, pa so letos pod drobnogled vzeli že 24 vozil.

Tako kot med prvimi testiranji pa tudi tokrat pod drobnogled niso vzeli nobenega priključnega hibrida. Le ti bodo namreč na vrsto prišli predvidoma na prihodnjih testiranjih v februarju, so se pa zato posvetili dvema električnima avtomobiloma ter dvema hibridoma, ki so se po pričakovanjih – z izjemo Honde CR-V – uvrstili na vrh lestvice. Tako Hyundai Kona, kakor Renault ZOE sta namreč prejela vseh pet možnih zvezdic, Toyota C-HR tri zvezdice in pol, že omenjena Honda pa še eno zvezdico manj.

Največ preizkušenih avtomobilov je sicer prejelo oceno dve zvezdici in pol oziroma tri zvezdice. Med prvimi so tako Dacia Duster 1.5 dci, BMW 320d, Nissan Qashqai 1.3, Peugeot 3008 1.5 BlueHdi, Suzuki Vitara 1.0 in Volkswagen Passat 2.0 TDI, malenkost boljšo oceno pa so prejeli Volkswagen Polo 1.0, Seat Ibiza 1.0 CNG, Renault Clio TCE 100, Renault Captur 1.3 TCE, Peugeot 208 1.2, Peugeot 2008 1.2 in pa Mercedes-Benz C220d. Prav slednji je na komisijo napravil največji vtis, saj je kljub dizelskemu motorju v zrak izpustil precej manj škodljivih snovi kot konkurenca.

Oceno dve zvezdici so prejeli trije avtomobili – Audi A4 Avant 40 CNG, Jeep Renegade 1.6 Multijet diesel in Mazda CX-5 Skyactiv-G 165 – najnižjo oceno, ki je tokrat znašala eno zvezdico in pol pa so prejeli trije limuzinski kombiji in en križanec: Kia Sportage 1.6 crdi, Mercedes-Benz V250d, Opel Zafira Life 2.0 diesel ter Volkswagen Transporter California T6.1 2.0 TDI.

»Ponosen sem, da lahko Green NCAP predstavi najbolj celovite in poglobljene rezultate raziskave o vplivu novih vozil na okolje in s tem kupcem pomaga pri nakupu. Naša shema je bila (po prvih testiranjih) temeljito prenovljena in sedaj vključuje tudi ocenjevanje izpustov toplogrednih plinov ter čistost zraka in energetsko učinkovitost. Ker trenutno merimo zgolj izpuste plinov, se električni avtomobili razumljivo uvrščajo na vrh lestvice, vendar pa tekom razvoja načrtujemo tudi uvedbo merjenja učinkovitosti porabe energije od vira le-te do samega vozila ter tako postaviti temelje za ocenjevanje v prihodnje,« je dejal Niels Jacobsen, generalni direktor Euro NCAP.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja