Green NCAP: ko bencinar premaga blagega in klasičnega hibrida

Zadnja testiranja so nov dokaz, da so najbolj čisti še vedno najmanjši avtomobili, četudi nimajo pomoči elektrike.

Green NCAP: ko bencinar premaga blagega in klasičnega hibrida (foto: Newspress) Newspress
27. 10. 2022

Na tokratnih preizkusih so se namreč znašli Škoda Fabia z litrskim atmosferskim motorjem (in ročnim menjalnikom), Nissan Qashqai z 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem, ki deluje po principu blagega hibrida in Hyundai Tuscon s klasičnim hibridom na osnovi 1,6-litrskega turbobencinskega motorja. In prav avtomobil z na papirju najbolj preprostim pogonskim sklopom se je izkazal kot najbolj okolju prijazen.

O njegovi preprosti zasnovi pričajo tudi podatki o relativno skromni moči (48 kilovatov ali 65 kilovatov), odsotnosti turbo puhala in filtra trdih delcev. Vseeno pa avtomobil ob masi le nekaj čez 1000 kilogramov postreže s porabo petih litrov po standardu WLTC+, medtem ko ta zunaj mest znaša komaj 3,9 litra.

Še največ težav je imela Fabia v mrzlem vremenu, ko se je občutno dvignila poraba ter izpusti CO2 in nekaterih drugih škodljivih snovi. Kljub temu je avtomobil osvojil tri zvezdice izmed petih in pokazal celo malenkost boljšo predstavo kot hibridni Fiat 500 na zadnjih testiranjih.

Blagi hibrid Qashqai je pokazal zelo dober rezultat na področju skrbi za čist zrak. Izkazal se je namreč še posebej na področju izpustov na avtocesti in pri vožnji s segretim motorjem, izjema so bili le visoki izpusti amonijaka. No, precej slabša je bila njegova povprečna poraba na testu, saj je znašala kar 7,2 litra na 100 kilometrov (v najslabšem primeru pa kar 8,7 litra), veliko težavo pa je imel v vseh pogojih z izpusti CO2. Prav zaradi tega si je prislužil le 2 zvezdici in pol od petih.

Še nekoliko slabše pa se je odrezal hibridni Hyundai Tucson. Osvojil je namreč zgolj dve zvezdici. Tako kot pri Qashqaiu so bili namreč tudi pri njem izpusti amonijaka občutno previsoki in to v vseh pogojih. Na avtocesti so bili namreč izpusti amonijaka kar 10-krat višji od dovoljenih mej, prav tako pa so bili občutno previsoki tudi izpusti ogljikovega monoksida. Navkljub hibridnemu pogonskemu sklopu se je Tucson zato izmed trojice odrezal najslabše.