Green NCAP tudi v praksi potrjuje pozitiven vpliv alternativnih goriv

15. 12. 2022 | Jure Šujica
Deli

Pri enakem motorju se je alternativa izkazala kot bolj okolju prijazna možnost.

Na tokratnem preizkusi čistosti izpustov Green NCAP so komisarji organizacije pod drobnogled vzeli kar pet avtomobilov, prav vseh pet pa je primarno opremljenih s termičnimi motorji. Pri tem so en motor preizkusili z dvema vrstama goriva, razlika pri vplivu na okolje pa je vsekakor očitna.

Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: z Amarokom po Južni Afriki, s šestvaljno Mazdo po Sloveniji; kdaj starostniki niso več primerni za vožnjo?

Skozi takšen proces je šla Ford Puma z motorjem 1.0 EcoBoost Flexifuel, pri čemer so jo v prvem primeru preizkusili med delovanjem na klasično gorivo E10 (z 10-odstotnim deležem biogoriva), v drugem pa, ko je bilo vozilo 'opremljeno z bioetanolom E85.

Gre za gorivo, ki je vse bolj priljubljeno v nekaterih evropskih državah, predvsem v Franciji, kjer tržni delež vozil, ki omogočajo njegovo uporabo, znaša že 2,2 odstotka. Poleg tega je treba opomniti, da CO2, ki nastaja pri izgorevanju bioetanola, iz ozračja črpajo rastline, ki jih rafinerije uporabljajo za pridelavo bioetanola, zaradi česar ta spojina kroži in dejansko ne prihaja do novih izpustov.

Prav zato je bila tako gnana Puma že v začetku v prednosti. Avtomobil je namreč dobil oceno tri zvezdice od petih, pri čemer je v kategoriji čistosti zraka zaradi visokih izpustov amonijaka in trdih delcev dobil oceno 5,3, enako tudi za energetsko učinkovitost, saj je na 100 kilometrov potrošil 6,3 litra goriva. Precej bolje se je avtomobil odrezal na področju vpliva toplogrednih plinov, kjer je dosegel oceno 6,9, precej več kot katerikoli drugi avtomobil, opremljen s termičnim motorjem.

Klasično 'polnjena' Puma je na drugi strani v prvem segmentu dobila 5,2 točke od desetih, v drugem prav tako 5,2, v tretjem preizkusu pa prav zaradi višjih izpustov 'novega' CO2 le oceno 3,7 - kar je še vedno precej več kot večina avtomobilov, opremljenih zgolj s termičnimi motorji. Končna ocena je zato znašala dve zvezdici in pol.

Z enakim motorjem in gorivom kot Puma v drugem primeru je bil sicer opremljen tudi Focus, ki se je celo nekoliko bolje odrezal v drugi kategoriji, pa tudi pri izpustih toplogrednih plinov, vseeno pa je bila končna ocena med obema primerljiva.

Enako oceno kot Puma in Focus s pogonom na bencin si je sicer prislužil tudi Mercedes-Benz T180, ki je blestel v kategoriji čistosti zraka (7,4/10), a razočaral na področju izpustov toplogrednih plinov (1,7/10). Kia Sportage je prejela dve zvezdici, dizelsko gnani Land Rover Range Rover D350 pa eno zvezdico in pol.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"