Gume bodo same vedele ali so na asfaltu ali v blatu

26. 12. 2024 | Matjaž Gregorič
Deli

Pri finskem Nokian Tyres bodo razvijali pnevmatike z nastavljivimi kanali, ki se prilagajajo razmeram na cesti za boljši oprijem in varnost.

Do leta 2035 bi lahko razvili pametne pnevmatike bi se lahko do leta 2035 samodejno prilagajale voznim razmeram, napovedujejo pri finskem gumarskem proizvajalcu Nokian Tyres. Že zdaj obstajajo pnevmatike z integriranimi senzorji, ki prek brezžične povezave Bluetooth delijo informacije o temperaturi in tlaku in na tej osnovi bi razvili pnevmatike, ki bi lahko samodejno spremenile obliko kanalov za izboljšanje oprijema, vodljivosti in zmogljivosti.

Gume bodo same vedele ali so na asfaltu ali v blatu
Nokian

 Idealno bi bilo, če bi oblika pnevmatike povečala učinkovitost porabe goriva, vodljivost in udobje med vožnjo, na slabših podlagah pa bi se lahko utori pnevmatik spremenili za optimizacijo oprijema v umazaniji in blatu. Zaenkrat sicer še ni povsem jasno, kako bi te pnevmatike delovale.

Gume bodo same vedele ali so na asfaltu ali v blatu
Nokian

So  pa pri Nokian Tyres prepričani, da so velika pričakovanja glede brezzračnih pnevmatik morda prenapihnjena. Proizvajalci morajo rešiti še veliko tehničnih izzivov, preden bodo brezzračne pnevmatike uporabne, predvsem morajo prenesti visoke hitrosti in temperature. zato ni verjetno, da bi jih kmalu uporabljali na osebnih vozilih, smiselne pa bi bile pri počasnih vozilih, kot so viličarji in bagri.

V Maribor se vrača replika ukradene fontane, stroške bodo terjali od gradbinca