Nemška avtomobilska industrija ni več mednarodno konkurenčna, poleg visokih stroškov ji zdaj grozijo še ameriške carine.
Nekonkurenčnost in slabe obete je na letni novinarski konferenci Združenja avtomobilske industrije (VDA) izpostavila predsednica Hildegard Müller. Razlogi so predvsem cene energije, birokracija in davki, ki nemške avtomobilske proizvajalce ženejo iz države.
Cene plina so trikrat višje kot na Kitajskem in celo petkrat višje kot v ZDA. Cena električne energije v Nemčiji je trenutno do trikrat višja kot v ZDA ali na Kitajskem. Z inavguracijo novega ameriškega predsednika Donalda Trumpa se bo to dogajanje verjetno še zaostrilo, saj je napovedal, da bo občutno znižal cene energije.
"Ko gre za birokracijo in davke, je Nemčija v mednarodni primerjavi na vrhu," pravi Müller. Navaja študijo inštituta Ifo, po kateri v nemških podjetjih 22 odstotkov delovnega časa porabijo za potrebe državne birokracije. Nemški proizvajalci in dobavitelji avtomobilov zdaj vlagajo predvsem v tujino: od približno 320 milijard evrov, ki jih bo industrija do leta 2029 vložila v raziskave in razvoj, bo večina šla v tujino.
To velja tudi za 220 milijard evrov kapitalskih naložb v nove obrate. stanje se bo verjetno poslabšalo tudi s Trumpovo administracijo, ki želi nemške avtomobilske proizvajalce prisiliti v širitev proizvodnje v ZDA saj Trump želi uvesti carine na uvožena vozila.
Morebitna trgovinska vojna, ki bi lahko nastala zaradi tega, bi močno prizadela nemške avtomobilske proizvajalce. Toda tovarne nemških proizvajalcev v ZDA proizvajajo tudi za izvoz: od 900.000 avtomobilov, izdelanih v ameriških tovarnah BMW, Mercedes in VW, so jih lani izvozili 450.000. Hkrati je bilo iz Nemčije v ZDA dostavljenih 400.000 avtomobilov.
Trump pa grozi tudi s carinami na avtomobile, ki se v ZDA pošiljajo iz Kanade in Mehike. Tam imajo tovarne tudi nemški proizvajalci avtomobilov, ki bi jih ukinitev severnoameriškega območja proste trgovine močno prizadela. Vendar pa je vprašljivo, ali bo Trump to grožnjo uresničil. Kajti selitev te proizvodnje v ZDA je skoraj nemogoča. Niti za Ford in General Motors, ki proizvajata tudi v Mehiki in Kanadi. Poleg tega bi carine spodbudile inflacijo v ZDA.
Na splošno obeti za nemško industrijo niso rožnati: Ne nazadnje zaradi številnih težav in pomanjkanja povpraševanja v tej državi naj bi se proizvodnja avtomobilov v Nemčiji letos povečala le za odstotek na 2,8 milijona vozil. kar je približno četrtina manj kot v predkriznem letu 2019.
VDA pričakuje znatno povečanje proizvodnje električnih avtomobilov. Zaradi zahtev EU glede emisij CO2 morajo proizvajalci znatno povečati prodajo baterijsko-električnih avtomobilov in priključnih hibridov: letos bo po napovedi VDA v Nemčiji na novo registriranih 873.000 električnih avtomobilov, kar je 53 odstotkov več kot leta 2024.
Novo na Metroplay: Gledali smo Samsung Galaxy Unpacked in odkrili vse najbolj pričakovane novosti