Honda Civic e:HEV: Ob petdesetletnici 11. generacija tudi v Sloveniji

24. 10. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Zdaj je tudi v Sloveniji na vrsti enajsta generacija popularnega Civica, ki praznuje – ne boste verjeli – svoj 50. rojstni dan. In tudi zato je nov Civic v mnogočem  - revolucionaren. No, na srečo pa revolucionarnosti niso dobesedno razumeli v oddelku oblikovanja, kjer so po dveh generacijah precej avantgardnega pristopa končno spet nekoliko omilili videz Civica.

Ta je poslej zasnovan in oblikovan skoraj konvencionalno. Kar bodo mnogi prihodnji lastniki, ki sta jim ime in znamka blizu tudi v Sloveniji, gotovo z veseljem sprejeli. Pri nas bo na voljo le petvratna izvedba (z nekajcentimetrskim prirastkom pri dolžini in medosni razdalji), tako imenovani hatchback. V ZDA, kjer je že neka časa v prodaji, pa tudi limuzina. Tam bo sicer na voljo tudi nekaj pogonskih opcij, a za Evropo, ne le za Slovenijo, so pri Hondi pripravili le novo generacijo hibridnega pogona.

Hibridni pogonski sistem je nov

Tega sestavlja povsem nov dvolitrski termični motor z rekordnim izkoristkom (41 odstotkov), vendar pa v sistemu deluje le kot generator za proizvodnjo električne energije. Ta potem služi za oskrbo z energijo za pogonski e-motor, ki prek e-cvt menjalnika žene prednja kolesa (vmes je seveda še baterija z zmogljivostjo dobre kilovatne ure). Največja moč znaša 135 kW (in resnih 315 Nm navora). V tovarni pravijo, da gre za izredno učinkovit sklop, ki bi naj porabil le 4,6 l/100 km, v realnosti gre pričakovati številke, ki se vrtijo okoli šestih litrov.

Sicer pa je že treba reči, da novi Civic (zdaj dolg že 4,55 metra) ponuja tudi prostorno in zgledno obdelano in urejeno notranjost, za katero bi lahko mirno rekel, da je v rangu premijskih modelov. Pred voznikom je digitalni zaslon (10,2 palca) z jasnimi prikazi delovanja sistema in porabe, osrednji zaslon na dotik (9 palcev) je postavljen na vrh armaturne plošče, v kabini je še kar nekaj ličnih fizičnih stikal, povsem nov je sistem vpihovanja svežega zraka. Ročke menjalnika seveda ni, tri stikala na osrednjem grebenu opravljajo to delo, ob teh je moč najti tudi preklopno stikalo za izbiro voznih načinov (štirje).

Udobje podvozja in razveseljiva vodljivost

Ne glede na hibridno poreklo je na prvem hitrem kratkem preskusu ob predstavitvi Civic naredil največji vtis prav na področju podvozja. In pogona. Nekako v tem vrstnem redu. Posodobljeno posamično vpetje namreč deluje gibko, prožno in prilagodljivo v vsakem trenutku, obenem pa gre zelo malo tega na škodo dobrega nadzora karoserije in lahkotnega vstopa v zavoj. Resnično dodelan, uravnotežen kompromis, ki brez težav dovoljuje tudi dinamično vožnjo. In hibridni pogon pri tem z veseljem sodeluje, ko tistega nenadnega zaganjanja štirivaljnika v visoke vrtljaje skoraj ni več, pospeševanje je za hibrida precej odločno.

Pri Hondi se sicer radi pohvalijo tudi z zelo bogatim naborom serijsko vgrajene opreme že v prvem od treh paketov, kamor gre šteti tudi kup varnostnih asistenčnih sistemov, med katerimi jih je kar nekaj običajno doplačljivih. Seveda vse to ni poceni. Slabih 32 tisočakov bo treba odšteti za vstopno opremo, kar je vsaj tri do štiri več od podobno opremljenega odhajajočega modela. In bistveno več od vstopnega, ki je imel litrski motor in ročni menjalnik. Vseeno pa jih želijo že letos prodati vsaj 45.