V soboto, 9. februarja, bo minilo 30 let, odkar je Honda na avtomobilskem salonu v Chicagu na ogled postavila avtomobil, ki velja za prvega japonskega superšportnika.
Dvoje vrat, poklopni sprednji žarometi in sredinsko nameščen motor, skrit pod zloščeno rdečo karoserijo? V preteklosti bi se pod takim opisom lahko skrival le kakšen Ferrari, Lamborghini in morda še kakšen športnik evropskega porekla. Pred tremi desetletji pa je luč sveta uzrl prvi tako zasnovan športnik neevropskega porekla, ki sliši na ime Honda NSX.
Premiero je model NSX (pod blagovno znamko Acura, namenjeno severnoameriškemu trgu) doživel 9. februarja 1989 na mednarodnem avtomobilskem salonu v Chicagu, pod njenim pokrovom se je skrival trilitrski šestvaljni motor, ki je voznika oskrbel z 270 'konji' oziroma 201 kilovatom moči. Za primerjavo: Porsche 911 (964) Carrera 4, ki je na cesto zapeljal istega leta, je s pomočjo 3,6-litrskega motorja proizvedel 'le' 250 'konjev' ali 184 kilovatov moči.
Kar osem let za razvoj naslednika
Honda je na model NSX stavila resnično veliko. Avtomobil so namreč izdelovali v posebej zanj zgrajeni tovarni na Japonskem. Avtomobil je v prodajne salone sicer zapeljal šele leta 1990, ob le eni medgeneracijski pomladitvi (šele) leta 2002 (in številnih vmesnih posodobitvah, različicah ter nadgradnjah) pa je na trgu vztrajala kar 15 let, vse do leta 2005. V tem času se je za njen nakup odločilo 18 tisoč kupcev.
Le dve leti po koncu proizvodnje prve generacije modela NSX, ki je do danes postala že zelo iskana in cenjena klasika, je Honda najavila njenega naslednika. Ta pa je po številnih težavah in zapletih svoj debi doživel na avtomobilskem salonu v Los Angelesu leta 2015, na ceste pa je, po novem opremljena s 3,5-litrskim bi-turbo motorjem, kateremu družbo dela še elektromotor, zapeljal leta 2016.