Hyundai predstavlja prototip novega prodajalca avtomobilov

26. 1. 2021 | Jure Šujica
Deli

Da, prototip. Robota, ne človeka, s katerim odgovarjajo na trenutno (zdravstveno) situacijo.

Avtomobilske delavnice se po Sloveniji počasi odpirajo – a ne povsod, pri čemer pa bodo morali zaposleni in stranke v prostorih še vedno spoštovati stroge omejitve glede higiene in mask ter tako preprečevati širjenje okužb. Ob tem pri nas situacija ni prav dosti drugačna kot v tujini, zaradi česar avtomobilski proizvajalci že ponujajo različne rešitve za nadaljevanje prodaje vozil, pri čemer je ena izmed glavnih prodaja vozil preko spleta. Pri hyundaiju pa so medtem ubrali nekoliko drugačno taktiko.

Namesto uslužbencev bi namreč vsaj za čas epidemije v vlogo svetovalcev postavili kar humanoidne robote. V ta namen so namreč pripravili povsem svoj prototip, poimenovan DAL (okrajšava za 'Drive-you, Assist-you, Link-you' oziroma Zapeljem te, pomagam ti, povežem te), gre pa za 1,16 metra visokega robota in 80 kilogramov težkega, opremljenega s tehnologijo umetne inteligence, ki bo sposoben prepoznavanja obrazov in pa komunikacije s strankami.

Najprej doma

Robot se bo sposoben samostojno gibati po salonu, stranke pa naj bi privabljal s prijaznim izrazom na 'obrazu', sposoben pa naj bi bil izražati tudi čustva. Njegova naloga bo podajanje želenih informacij o novih avtomobilih in storitvam, pri čemer pa pri Hyundaiju niso razkrili, od kod bo črpal informacije. Pričakovati je, da bo za to odgovorna brezžične spletna povezava. Naloga robota bo sicer tudi opozarjanje strank na uporabo zaščitnih obraznih mask.

Pri Hyundaiju so zaenkrat pripravili enega robota, pilotni projekt pa je s 25. januarjem stekel v enem imed salonom na južnem delu južnokorejske prestolnice Seul, pričakovati pa je, da bo v uporabo prišel tudi v drugih salonih. Ob tem pri Hyundaiju poudarjajo, da bo v prvi vrsti namenjen strankam, ki si želijo v trenutni situaciji čim bolj okrniti stike z drugimi ljudmi in prodajalci v salonu.