Hyundai vlaga 13 milijard evrov v projekt, ki bo tudi rabljenim avtomobilom zagotavljal, da bodo s starostjo še boljša

Ključni partner pri novem projektu je tehnološki velikan NVidia, prvi projekti pa so že na poti.

Hyundai vlaga 13 milijard evrov v projekt, ki bo tudi rabljenim avtomobilom zagotavljal, da bodo s starostjo še boljša (foto: Hyundai) Hyundai
12. 10. 2022

Programska oprema postaja vse pomembnejši del sodobnih avtomobilov, prav tako umetna inteligenca, ki ni več rezervirana zgolj za premijska, temveč tudi cenovno dostopna vozila. Prav zato je v zadnjih letih še toliko bolj opazno dejstvo, da se skoraj vse tehnologije, ki so bile ob predstavitvi dostopne zgolj v dražjih avtomobilih, sedaj selijo tudi dostopnejše. Ob tem jih je toliko, da je napredku skoraj nemogoče slediti.

Velik korak naprej so danes na tem področju napovedali pri Hyundaiu. Korejska avtomobilska znamka, ki ima sicer v lasti tudi Kio, je namreč napovedala velikanski vložek v skupnem znesku kar 12,7 milijarde dolarjev (blizu 13 milijard evrov), po zaslugi katerega bodo pripravili pravo malo revolucijo na področju razvoja novih vozil. Ali kot pravijo sami – razvoj novih avtomobilov bo krojila programska oprema.

Preberite še: Nič več Volkswagen; Evropa ima novo avtomobilsko znamko z najvišjo tržno vrednostjo

V ta namen so na današnji predstavitvi pogosto uporabljali kratico SDV (Software-defined Vehicles, vozila, ki jih narekuje programska oprema op. p.), ki označuje povsem novo tehnologijo, na kateri dela Hyundai s podjetjem Nvidia. Ta bo že kmalu postala del infozabavnega sistema vseh novih vozil (z električnimi in termičnimi motorji), prinaša pa več pomembnih novosti, ki jih omogoča skupen razvoj programske in strojne opreme.

Na eni strani bo tako nov koncept omogočal, da bo za delovanje bolj ali manj vseh storitev skrbel centraliziran sistem, kar pomeni manjše število komponent. Na drugi strani bo nova tehnologija omogočala še lažje posodobitve in nadgradnje prek zraka, kar pomeni, da bodo avtomobili tudi dolgo po prihodu iz tovarne s tehnološkega vidika precej bližje naslednikom, kot so sedaj.

S tem se Hyundai pridružuje znamkam, kot so BMW, Tesla, Volkswagen in druge, pri korejskem podjetju pa ob tem dodajajo, da bodo avtomobili po zaslugi teh rešitev bolje ohranjali svojo vrednost. Prav razvoj in ponudba programske ter strojne opreme bo sicer v prihodnje predstavljal velik vir prihodkov znamke.

Sicer pa so pri Hyundaiu razkrili tudi prihod dveh novih platform za električna vozila. Prva, poimenovana eM, bo namenjena električnim avtomobilom vseh segmentov in bo na eni strani omogočala vgradnjo večjih ter zmogljivejših baterijskih sklopov, na drugi pa razvoj tehnologij, kot je avtonomna vožnja tretje generacije. Druga, poimenovana eS, bo služila razvoju namenskih vozil, kot so robotizirani taksiji in podobno.