Hyundai zapolnjuje zadnjo vrzel v Konini ponudbi

Klasični in električni izvedbi sledi še hibrid, ki pa prinaša še nekaj zanimivih tehničnih rešitev.

Hyundai zapolnjuje zadnjo vrzel v Konini ponudbi (foto: Hyundai) Hyundai
5. 6. 2019

Hyundai Kona je brez dvoma dober dokaz tega, zakaj se avtomobilski proizvajalci odločajo za vse večjo proizvodnjo in ponudbo križancev B-segmenta. Na odličen odziv je naletela že v običajni različici, na neki način pa je še večji uspeh doživela kot električni križanec. Hyundai se tako že vse od začetka spopada s povpraševanjem, ki presega proizvodne zmogljivosti. Povsem razumljivo pa je na drugi strani, da so se odločili in v ponudbo k bencinski, dizelski in električni Koni uvrstili še hibridno izvedbo.

Pri Hyundaiu so se sicer odločili in za osnovo vzeli 1,6-litrski atmosfersko polnjen bencinski motor z relativno skromnimi 105 'konji' oziroma 77 kilovati moči. Precej dela bo zato na svoja pleča prevzel elektromotor z močjo 43,5 kilovata, ki se bo ob bencinskem skrival pod motornim pokrovom – ta tako kot preostala zunanjost ni bil deležen nikakršnih posodobitev. Skupaj bosta oba motorja proizvedla 103,6 kilovata sistemske moči, poleg tega pa še zdravih 265 njutonmetrov navora. Za zalogo električne energije bo skrbel baterijski sklop z zmogljivostjo 1,56 kilovatne ure.

Hibridna Kona pa prinaša še eno pomembno novost, o kateri smo pred časom že pisali. Opremljena bo namreč s tehnologijo Blue Link, ki na področju vgrajene telematike omogoča odklepanje in zaklepanje vozila na daljavo prek pametnega telefona.Ti se bodo sicer že v osnovni različici vozila lahko povezovali z infozabavnim sistemom prek sistemov Android Auto oziroma Apple CarPlay. Že v osnovi bo sicer avtomobil opremljen s sedempalčnim zaslonom, občutljivim za dotik, v primeru večjega, 10,25-palčnega zaslona, pa bo opremljen še z digitalnim pomočnikom za čim bolj ekonomično vožnjo. Ta bo med drugim svetoval, kdaj je najbolj optimalno zavirati (v primeru izvozov z avtocest ali v križiščih), poleg tega bo skrbel za čim boljši izkoristek baterijskega sklopa ob vožnji v klanec in ob spuščanju po njem.