Takšna je verjetna usoda Hyundaievih športnikov

13. 12. 2022 | Jure Šujica
Deli

Zaostrena zakonodaja v Evropi ne prinaša dobrih obetov.

Hyundai je z modelom i30 N pred nekaj leti poskrbel za precej razburjenja v segmentu športnih kombilimuzin, saj je postal eden najbolje prodajanih in priljubljenih modelov v segmentu, za katerega pa se zdi, da se nekoliko ohlaja. Na voljo je bil sicer tudi v izvedbi Fastback, ki pa na naših tleh ni požela toliko zanimanja – precej bolj uspešna je bila ponekod v tujini, kjer nastopa z nekoliko drugačno podobo in pod imenom Elantra oziroma Elantra N.

Preberite še: Odpeljal se je še zadnji nekoč priljubljeni enoprostorec

A čeprav ima i30 N še vedno kar nekaj ljubiteljev, prav mogoče vsaj v Evropi ne bo doživel naslednje generacije s pogonom na bencin. Krivdo za to gre iskati v močno kritizirani normi Euro 7, ki bo občutno zaostrila dovoljene izpuste novih vozil na stari celini, in sicer do te mere, da jih marsikateri športnik ne bo mogel doseči. Na to možnost je nedavno v intervjuju za portal CarExpert opozoril tudi Hyundaiev tehnični direktor Albert Biermann.

Medtem ko naj bi Elantra N na nekaterih trgih dobila prihodnjo generacijo, ta najverjetneje ne bo prišla v Evropo, ne kot Elantra, ne kot i30. Gre za v Evropi razvit avtomobil, zaradi česar razvoj nove generacije realno nima velikega smisla. „Nekateri trgi, kot je Evropa, preprosto sanjajo in obstaja velika verjetnost, da na nekaterih trgih z normo Euro 7 preprosto ne bo več vozil družine N s termičnimi motorji,“ je bil kritičen Biermann.

Poleg i30 N bi se tako lahko že kmalu poslovila tudi Kona N, saj križanca poganja enak dvolitrski bencinski motor. Na drugi strani pa naj bi bil vsaj za zdaj na varnem njun manjši brat i20 N, saj njegov 1,6-litrski štirivaljnik proizvaja občutno manjše količine neželenih izpustov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja