Imamo slovenski avto leta 2023! Laskavi naslov je osvojil ...

Na izboru Slovenski avto leta 2023 se je odvijal vznemirljiv boj med dvema sorodnima avtomobiloma iz koncerna Stellantis ...

Imamo slovenski avto leta 2023! Laskavi naslov je osvojil ... (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
16. 1. 2023

Zmagal pa je tisti s francosko značko! Peugeot 308 se je do zadnjega kompleta podeljenih točk tesno boril s sestrično iz koncerna Stellantis - Opel Astro, s katero si deli tudi tehnično osnovo, vključno s pogonskimi sklopi. Astra je na koncu za 308, ki je osvojil 40 točk, zaostala le za tri točke. Preostala trojica je bila precej oddaljena. Toyota Corolla Cross na tretjem mestu je dobila 25 točk, Citroën C5 X in Alfa Romeo Tonale po 21. Ker je C5 X med glasovi medijev prejel dvakrat po štiri točke, Tonale pa enkrat, je prvi na končni lestvici uvrščen pred slednjim.

Novinarji osmih medijev smo se za zaključno dejanje letošnjega izbora zbrali v proizvodnem obratu Adrie Mobil, kjer nastajajo najinovativnejši avtodomi in počitniške prikolice. V novomeškem podjetju so prispevali tudi eno izmed nagrad - petdnevni najem avtodoma. Prvi nagrajenec je od Petrola prejel dobroimetje za nakup goriva v vrednosti 1.500 evrov, tretjo nagrado pa je podelil Goodyear, in sicer komplet  zimskih pnevmatik Goodyear UltraGrip Performance+. 

Žreb je takole podelil nagrade:
3. nagrada (komplet zimskih pnevmatik Goodyear): Urška Kaplja, Pod klancem 4, Radomlje
2. nagrada (5-dnevni najem sodobnega avtodoma Adria Mobil): Tomaž Gračnar, Ob vrtovih 9, Celje
1. nagrada (vrednostna kartica za dobroimetje za nakup pri Petrolu v vrednosti 1.500 evrov): Aleksander Krivec, Vrtine 35b, Pobegi

To je sicer druga zmaga za Peugeot v zadnjih letih (leta 2017 je zmagal 3008), skupaj že tretja in druga za Peugeotovo kombilimuzino. Leta 2002 je naslov namreč osvojil predhodnik z oznako 307. Potem ko smo v lanskem finalu, ki ga je dobila Toyota Yaris Cross, imeli kar tri električne avtomobile (oziroma dva električna in enega z električno različico), med finalisti tokrat ni bilo avtomobila, ki bi v tem trenutku ponujal povsem električni pogon. Tako Opel Astra kot Peugeot 308 bosta sicer električno različico dobila še letos.

Pet finalistov ste izbrali bralci, gledalci, poslušalci in sledilci. Največ glasov je prejel Alfa Romeo Tonale, sledijo Peugeot 308, Opel Astra, Citroën C5 X in Toyota Corolla Cross.

Kaj pa naše uredništvo?

Največ glasov smo s kolegi iz uredništva podelili Opel Astri. Hvalimo uravnotežene vozne lastnosti, prostoren prtljažnik in všečno novo oblikovno identiteto. Manj so nas prepričali nekateri materiali v notranjosti ter usklajenost motorja in menjalnika. Štiri točke za Alfa Romeo Tonale so dokaz, da so Italijani sestavili simpatičen paket z natančno vodljivostjo (pa tudi, da smo nekateri v uredništvu še vedno nepoboljšljivi romantiki), ki ima sicer razmeroma čvrsto podvozje in nekaj težav z vstopnim pogonskim sklopom. Tri točke je dobil Peugeot 308, ki je premišljen avtomobil z dobrim razponom vozne dinamike in ne najbolj intuitivnim infozabavnim sistemom, dve varčna in ergonomsko suverena, a nekoliko bleda Toyota Corolla Cross, eno pa izjemno udobni posebnež Citroën C5 X, ki pa v primerjavi s tekmeci v svojem razredu ni tako tehnično prepričljiv.

Všečna kombilimuzina z urejenimi voznimi lastnostmi in razširjeno uporabnostjo v obliki kombijevske različice je lahko torej še vedno zlahka boljši nakup v primerjavi s križanci. Astra in 308 ponujata tudi raznolik nabor pogonskih sklopov, kjer sicer zeva kakšna luknja (manjka na primer klasični hibrid), a Corolla Cross ima na drugi strani na primer le eno pogonsko možnost, Tonale pa še čaka na priključni hibrid.

Kratki test: Peugeot 308 1.2 Puretech 130 EAT8 GT