992 se oblikovno na prvi pogled zgleduje po predhodniku, duhovno pa se vrača v preteklost.
55 let. Izjemno dolga doba za en sam model avtomobila in svojevrsten dokaz, da podjetje, ki ga proizvaja, nekaj počne prav. Le redkim je namreč uspelo ohraniti en avtomobil na trgu vsaj približno tako dolgo. A čeprav je vmes kazalo, da ga bodo ukinili – na trg je celo zapeljal njegov naslednik – so pri Porscheju tako dolgo pri življenju obdržali njihov najprepoznavnejši model, 911. In zdaj na trg s premiero na avtomobilskem salonu v Los Angelesu prihaja njegova najnovejša (osma) reinkarnacija z oznako 992.
Pri Porscheju velja, da z modelom 911, kar zadeva obliko, le redko eksperimentirajo. Ob predstavitvi prejšnje generacije so to pravilo nekoliko prekršili, zato so se ob predstavitvi nove generacije kar nekoliko zadržano lotili dela. Nov avtomobil, ki smo ga pred nekaj tedni že videli skoraj brez kamuflaže, bo zato na prvi pogled obdržal linije svojega predhodnika, še največ sprememb pa bo tako mogoče opaziti na zadnjem delu avtomobila, kjer bodo zadnje luči postavljene precej nižje k tlom, po zgledu verjetno najpriljubljenejše generacije 993 pa bodo te znova povezane v neprekinjen 'trak'. Avtomobil bo sicer tudi občutno širši, pod blatniki bodo 20- oziroma 21-palčna platišča, z izjemo odbijačev pa bo celotna karoserija izdelana iz aluminija.
Notranjost ostaja zvesta koreninam
»Pri oblikovanju nove generacije modela 911 je bilo zelo pomembno, da upoštevamo evolucijske spremembe, ki so se zgodile skozi prejšnje generacije. Pri izvirnem 911 je bila na primer celotna notranjost narejena z eno horizontalno linijo. Poleg tega je od poznih 80. let velika pozornost namenjena novim tehnologijam. Z novim 911 tako uvajamo nove materiale in vodoravno postavitev,« je med drugim dejal Ivo van Hulten, glavni oblikovalec notranjosti novega avtomobila.
Notranjost avtomobila je bila v celoti spremenjena, a še posebno armaturna plošča ostaja prepoznavo Porschejeva, saj ji dominirajo ravne horizontalne linije. Velik del te zajema nov 10,9-palčni zaslon, ki je v celoti vgrajen v ploščo in tako ni prosto stoječ kot pri številnih sodobnih avtomobilih. Voznikove oči bodo podatke o hitrosti, motornih vrtljajih in drugih parametrih še naprej spremljale na petih okroglih merilnikih, a le (tradicionalno) sredinsko postavljen merilnik motornih vrtljajev ostaja analogen.
Do 100 kilometrov na uro v manj kot 4 sekundah
Varnostne tehnologije je pri novem 911 992 veliko. Avtomobil tako kot prvi na svetu predstavlja nov vozni program z imenom Wet, prilagojen vožnji po dežju. Ta se aktivira samodejno ob zaznavi vode na cestišču, na kar voznika tudi opozori. Poleg tega je avtomobil med drugim opremljen s sladkorčki, kot sta aplikacija Porsche road trip, ki pomaga pri načrtovanju poti in vmesnih postankov ter lokalnih znamenitosti, in Porsche Impact, ki vozniku sporoča, kakšen vpliv ima njegova vožnja na okolje in ponuja možnost sofinanciranja projektov za ohranjanje okolja.
Najpomembnejši pa je pri športniku, kakršen je 911, seveda motor. Ta še naprej ostaja trilitrski šestvaljnik, ki je že od prejšnje generacije z izjemo modela GT3 opremljen s turbo puhalom. Agregat je namreč pri različicah Carrera S in Carrera 4S pridobil nekaj več motorne moči, natančneje, dodatnih 30 'konjev' (22 kilovatov) več, skupna moč pa tako znaša 450 'konjev' oziroma 331 kilovatov, kar pripomore k bistveno boljšim pospeškom do 100 kilometrov na uro. Ti zdaj znašajo 3,7 sekunde za različico S in še desetinko manj za izvedbo 4S, oba rezultata pa sta lahko še boljša za dodatni dve desetinki ob doplačilu za paket Sport Chrono. Končna hitrost? 308 oziroma 306 kilometrov na uro pri izvedbi 4S.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"