Infiniti predčasno predstavlja novega QX50: variabilna kompresija v boj s hibridi

Prvič bo avto postavljen na ogled naslednji teden na avtomobilskem salonu v Los Angelesu, z novim pogonskim agregatom pa Infiniti odkrito napada hibridne in dizelske motorje.

Infiniti predčasno predstavlja novega QX50: variabilna kompresija v boj s hibridi (foto: Infiniti) Infiniti
24. 11. 2017

Nekateri avtomobilski proizvajalci svoje novosti, namenjene za predstavitev na avtomobilskih salonih, skrbno skrivajo vse do zadnjega, do uradne predstavitve na razstavnem salonu. Spet drugi raje stopnjujejo napetost z različnimi videi in fotografijami detajlov novih avtomobilov. Zdi se, da je takih proizvajalcev zadnje čase vedno več, mednje pa se uvršča tudi Infiniti, ki je danes predstavil prvo uradno fotografijo serijske različice športnega terenca QX50, prvič kot študijo predstavljenega že v Detroitu.

Čeprav gre za avtomobil, ki bi se po videzu sodeč lahko spopadel tudi z nekoliko bolj neurejeno vozno podlago, pa bo novi QX50 po besedah tovarne v osnovi opremljen zgolj z dvokolesnim pogonom, pogon na vsa štiri kolesa pa bo dobavljiv ob doplačilu. Avtomobil je sicer zasnovan na popolnoma novi platformi, zaradi katere bo avtomobil omogočal kar najbolj optimalen izkoristek prostora v kabini in prtljažnem prostoru. Zaradi uporabe novega visoko nateznega jekla bo šasija tudi precej bolj čvrsta.

Veliko moči in navora in hkrati (po napovedih proizvajalca) nizka poraba

Še bolj pa pri Infinitiju poudarjajo nov motor. V QX50 bo namreč vgrajen dvolitrski turbo bencinski agregat s skupno močjo 286 'konjev' (ali natanko 200 kilovatov) in pa navorom 380 Nm. Ta bo nadomestil stari bencinski agregat šestvaljne zasnove, od katerega naj bi bil v primerljivi različici s štirikolesnim pogonom za kar 35 odstotkov varčnejši.

Posebnost novega motorja z oznako VC-Turbo je v tem, da gre po besedah japonskega proizvajalca za prvi avtomobilski motor, ki lahko samodejno prilagaja kompresijo v motorju. S tem se očitno želijo izogniti uporabi zadnje čase vse manj priljubljenih dizelskih motorjev. Z njim namreč želijo dokazati, da je mogoče tudi z bencinskim motorjem doseči tako velik navor in hkrati nizko porabo, kot naj bi jo po splošnem prepričanju lahko dosegli le dizelski in hibridni avtomobili.

Jure Šujica
Foto: Infiniti