Italijani lobirajo za športni prestiž…

Grozeče ukinjanje motorjev z notranjim zgorevanjem bo morda vendarle zaobšlo (vsaj začasno) nekaj najbolj znanih super- in hiperšportnih imen. Z italijansko zastavo ...

Italijani lobirajo za športni prestiž… (foto: maserati) maserati
9. 9. 2021

Poročali smo že o načrtih EU o ukinjanju motorjev z notranjim zgorevanjem in tudi o tem, kako se na to odzivajo posamezne tovarne oziroma znamke, mnoge so že objavile svojo namero, da postanejo povsem 'električne' še pred rokom, ki bi ga naj EU potrdil, torej leto 2035. Toda medtem, ko večina znamk, ki se lahko pohvalijo z množično proizvodnjo že snuje preobrat, je to pri najbolj zahtevnih, športnih in zmogljivih vendarle malce težje.

Prav Italija je verjetno država z največjo tradicijo in tudi koncentracijo prestižnih, tudi butičnih izdelovalcev super- in hiperšportnikov na svetu. In zagotovo tudi z največ prepoznavnimi imeni … Sem gre šteti na prvem mestu Ferrarija, pa Lamborghinija, pa Maseratija, butičnega Paganija, … Toda vsi se soočajo z grožnjo, ki jo predstavlja prepoved prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem leta 2035, na kar računa Evropska komisija.

Zahteven prehod na elekotromobilnost

Večina teh se še vedno zanaša na zelo zmogljive motorje z notranjim zgorevanjem in v svojem programu še vedno nimajo niti hibrida, kaj šele priključnega hibrida ali celo povsem električno gnanega vozila, čeravno tehnologija, ki zagotavlja zmogljivosti zagotovo obstaja, na kar sta opozorila tudi Porsche (Taycan je na trgu skoraj dve leti) in navsezadnje Rimac. Sicer večina priznava, da bodo do konca desetletja na trgu tudi električno gnani modeli, jasno pa je, da se bo tudi ta segment moral močno prilagoditi, v tem času pa bo ta del industrije seveda trpel, možna so odpuščanja, …

Zato je italijanska vlada že začela z lobiranjem in pogovori s komisijo za določene prilagoditve in nove 'odpustke' za butične proizvajalce, ki so s svojimi nekaj sto ali tisoč izdelanimi enotami seveda le majhen delček celotnega trga v EU (2020: 11,6 milijona vozil) in ne morejo biti omembe vredni onesnaževalci (Ferrari okoli 9.000, Lamborghini dobrih 7.000 vozil letno), četudi motorji izpuščajo v ozračje bistveno višje emisije od povprečja.

Izjeme dopuščajo, toda ...

Sicer EU že v zadnjem predlogu dopušča izjeme oziroma dopušča možnost izjem za proizvajalce do 10.000 vozil letno, toda tudi te izjeme naj bi ustavili do leta 2030. Zelo verjetno je, da bo prišlo do nekega kompromisa pri končni odločitvi. Predvsem v smislu prehodnega dovoljenega izpusta CO2 (od leta 2030 še 55 odstotkov nižji izpust CO2, verjetno pa tudi pri odlogu končne prepovedi). V Italiji sicer zaganjajo proizvodnjo t.i. Giga tovarne baterij, kar bi lahko pospešilo prehod na elektromobilnost tudi pri teh znamkah.