Italijanski župan izklopil radarje za merjenje hitrosti

Najbolj ga je zmotilo netransparentno ravnanje z denarjem, ki je bil pobran s prometnimi kaznimi.

Italijanski župan izklopil radarje za merjenje hitrosti (foto: Profimedia) Profimedia
11. 12. 2019

Stacionarni radarji, namenjeni merjenju hitrosti na izbranih cestnih odsekih, razumljivo veljajo za enega izmed manj zaželenih ukrepov za večjo varnost, ne glede na to, v kateri državi smo. Kljub temu statistike kažejo, da namestitev stacionarnega radarja prinaša občutno znižanje povprečnih hitrosti. Če ne drugega že zato, ker se vozniki bojijo finančnih kazni, ki jih prehitra vožnja prinese. Pa vendar se pojavlja vprašanje, kam gre denar, zbran s prometnimi globami?

To je bilo vprašanje, ki si ga je postavil župan italijanskega mesta Frosinone Ignazio Portelli. Čeprav italijanska zakonodaja narekuje, da gre zbran denar za obnovo in vzdrževanje cest, je Portelli ugotovil, da je velik del sredstev odšel neznano kam. To je bil povod za radikalen ukrep, ki ga je izvedel pred dnevi, ko je z dekretom ukazal, da se do nadaljnjega izklopijo vsi radarski merilniki hitrosti.

Skupno izključenih osem merilnikov

Kot dodatna razloga za svoj ukrep je Portelli navedel dejstvi, da je vzdrževanje tovrstnih merilnikov še vedno relativno drago, hkrati pa so ceste v mestu in okolici varne, število nesreč pa tako nizko, da ne opravičuje njihove uporabe.

Težava, ki jo omenja Portelli, po poročanju italijanske spletne strani Newsauto sploh ni nova, saj gre za pravno področje, ki že vsaj kakšno desetletje čaka na ureditev. Leta 2010 je bil namreč pripravljen predlog, kako ravnati s pobranimi kaznimi, ki ga doslej še niso sprejeli. In tega denarja nikakor ni malo. Zgolj  lani so namreč italijanske oblasti s pomočjo stacionarnih merilnikov hitrosti zbrale s kaznimi skupno kar 1,34 milijarde evrov.