Izpusti C02 znova rastejo, največ na račun križancev

5. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli

V lanskem letu so tako ponovno dosegli vrednosti iz leta 2014. Slovenija nad povprečjem.

Zniževanje izpustov plinov CO2 je eden glavnih izzivov, s katerimi se soočata avtomobilska industrija in Evropska Unija. Slednja je že določila, da morajo avtomobilski proizvajalci do prihodnjega leta raven povprečnih izpustov v svojih avtomobilskih flotah znižati na 95 gramov za vsak prevožen kilometer (kar je okvirno ekvivalentno porabi 4,1 litra bencina ali 3,6 litra dizla na 100 kilometrov). A če se je ta misija že v lani zdela precej neverjetna, so letos možnosti še slabše.

Rezultati raziskave, ki so jih predstavili v britanskem podjetju Jato Dynamics, kažejo, da se povprečni izpusti CO2 pri novih avtomobilih pravzaprav zvišujejo. Novi avtomobili, prodani v 23 najbolj razvitih državah v Evropi, so leta 2019 v povprečju na vsak prevožen kilometer v zrak izpustili 121,8 grama CO2. Tak trend je moč zaznati že vse od leta 2017, ko je bilo v zrak izločenih 118,1 grama CO2. Letošnja številka je nekoliko nižja od tiste iz leta 2014, a hkrati višja kot leta 2015. Pomembno je upoštevati, da gre v vseh primerih za meritve, opravljene po standardih NEDC, kar pomeni, da so realne vrednosti najverjetneje še nekoliko višje.

Križanci najmanj ekološki

Med 23 državami so upad izpustov zabeležili v zgolj sedmih. Največji upad so z 22,2 grama v primerjavi z letom 2018 izmerili na Portugalskem, z 12 grami manj pa sledi Norveška, kjer je količina izpustov med novimi avtomobili lani znašala le še 60,3 grama. Slovenija se je znašla na negativni strani lestvice, med državami, kjer so vrednosti izpustov zrasle največ. Ta prirast namreč znaša 2,6 grama na prevožen kilometer. Slabše so se odrezale le Slovaška, Madžarska, Poljska, Romunija, Grčija in Hrvaška.

Izkazalo se je, da imajo težave z doseganjem zahtevanih norm, tudi  avtomobilski proizvajalci. Med 20 najbolje prodajanimi znamkami je namreč doslej le Toyoti uspelo povprečne izpuste svojih vozil znižati pod raven 100 gramov na prevožen kilometer. Hkrati so le Toyota, Citroen, Opel in pa BMW med letoma 2018 in 2019 znižali povprečne izpuste svojih flot. K temu sicer v veliki meri pripomore tudi vedno večje število križancev. Prav SUV so namreč avtomobilski razred, ki s 131,5 grama CO2 na prevožen kilometer najbolj onesnažujejo okolje. Za primerjavo: povprečni izpusti vozil C segmenta znašajo 115,3 grama na prevožen kilometer, s 131 grami na prevožen kilometer pa so v povprečju bolj ekološke celo limuzine višjega cenovnega razreda. Nad njimi so recimo le še superšportni avtomobili, katerih delež v prometu je zanemarljiv in jih raziskava zaradi tega ne zajema. Med križanci je zato po mnenju Felipeja Munoza največja potreba po čim hitrejši elektrifikaciji.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja