Izredne razmere v kragujevškem Fiatu, pomoč prihaja z vsega sveta

4. 11. 2025 | Matjaž Gregorič

Za povečanje proizvodnje Grande Pande uvajajo nočno izmeno, prihajajo delavci iz Bangladeša, Maroka, Nepala in Indije.

Medtem ko Stellantis prilagaja in občasno ustavlja proizvodnjo v svojih evropskih tovarnah, imajo v Fiatovi tovarni v Kragujevcu povsem drugačne težave. Prizadevajo si namreč doseči proizvodnjo 500 vozil na dan, vendar bo to težko uresničljivo, kljub prilivu delovne sile iz vseh koncev sveta.

Grande Panda je namreč postala eden od strateških modelov Fiata in Stellantisa za Evropo. Proizvajalec avtomobilov je septembra napovedal 11,5-odstotno povečanje evropske prodaje, ki ga v veliki meri poganjajo modeli, med katerimi je tudi Fiat Grande Panda. Naročila strmo naraščajo, vendar proizvodnja še vedno težko sledi trendu.

Izredne razmere v kragujevškem Fiatu, pomoč prihaja z vsega sveta
Profimedia

V Kragujevcu  dve izmeni že proizvedeta približno 400 avtomobilov na dan. Da bi presegli simbolično dnevno mejo 500 enot, je Stellantis uvedel tretjo nočno izmeno, vendar ta še ni v celoti operativna in trenutno lahko izdelajo le približno štirideset dodatnih vozil. Stellantis se je soočil s pomanjkanjem lokalnih delavcev in z zgornjo mejo plač okoli 600 evrov na mesec, zato je uvedel globalno strategijo zaposlovanja.

Evropska unija še vedno brez ideje, kaj storiti s ChatGPT

Najprej so bili na delo poslani italijanski delavci iz tovarn Pomigliano d'Arco, Melfi in Atessa, da bi okrepili delovno silo. Okoli 200  zaposlenih se je strinjalo, da začasno odidejo v Srbijo, pri čemer so raje prejeli polno plačo in dodatek za izselitev, kot delo za skrajšani čas. Nato so zaposlili 300 maroških delavcev, ki so začeli nočno izmeno, z osnovno plačo okoli 300 evrov in dodatkom za potne stroške.

Izredne razmere v kragujevškem Fiatu, pomoč prihaja z vsega sveta
Profimedia

Vendar ta okrepitev še vedno ni dovolj in Stellantis je za zapolnitev vrzeli začel novo fazo zaposlovanja v Aziji: prispelo je že sto nepalskih delavcev, drugi pa prihajajo iz Bangladeša, Indije in celo Butana. Pred tovarno so vrste novih prišlekov in proizvodnjo zdaj poganja delovna sila s treh celin.

Brez nemotene proizvodnje bo prodajni uspeh Grande Pande verjetno oviran. Stellantis si še vedno prizadeva za polno proizvodnjo do konca leta, čeprav je ta cilj že večkrat prestavil.