Po več kot treh letih vojne je avtomobilski trg v Ukrajini močno prizadet, a kaže tudi znake prilagajanja in postopnega okrevanja.
Ruska invazija na Ukrajino, ki traja že več kot tri leta in pol je močno prizadela tamkajšnji avtomobilski trg. Leta 2022 po začetku vojne je prodaja avtomobilov padla za skoraj dve tretjini, prodali so jih približno 37.900, kar je bila najnižja številka v zadnjem desetletju. Poleg tega je vojna močno vplivala tudi na dobave komponent, ki so se jim pridružile še logistične težave.
In nenazadnje je na povpraševanje po novih in tudi rabljenih avtomobilih vplivala tudi zmanjšana kupna moč prebivalstva. Toda že v letu 2023 je trg novih avtomobilov v Ukrajini začel kazati prve znamenja okrevanja, prodaja je narasla za približno 61 odstotkov na približno 60.800 avtomobilov. Še nekoliko več je bilo registriranih novih avtomobilov v lanskem letu, ko se je na ukrajinskih cestah pojavilo 69.600 novih avtomobilov,, oziroma 14 odstotkov več kot predlani.
Zanimivo je, da precej narašča tudi delež električnih avtomobilov, ki se je v letu 2024 povečal na 14,5 odstotka. Uvoz rabljenih avtomobilov še naprej ostaja pomemben del trga, saj ponudba novih vozil zaradi vojnih vozil ostaja okrnjena. Po predvidevanjih naj bi se ukrajinski avtomobilski trg še naprej krepil ali vsaj ostal stabilen z mesečno prodajo od 5 do 6 tisoč avtomobilov mesečno.
Med ukrajinskimi kupci je bila lani najbolj priljubljena znamka Toyota, sledila sta Renault in Škoda. Opazno je predvsem povečanje za avtomobile (predvsem električne) kitajske znamke BYD. Med najbolje prodajanimi avtomobili je bil na vrhu lestvice Duster, ki v Ukrajini nosi Renaultov in ne Daciin znak, drugo mesto je zasedla Toyota RAV4, tretje pa Škoda Kodiaq.


