Zdaj je približno jasno, kako si pri Volkswagnu pod novim šefom Thomasom Schaefferjem zamišljajo prihodnost znamke. In kot kaže, je (sicer električna) prihodnost bolj obetavna ...
No, v Hamburgu, kjer so pripravili odmevno prireditev za izbrane predstavnike medijev s celega sveta pod naslovom For the people (Za ljudi), vse te prihodnosti še ni bilo čutiti. Toda prvi predstavljeni model od desetih, ki jih bo znamka predstavila do leta 2026, je oblikovno precej bližje zgodovinskim vrednotam znamke Volkswagen. Vsekakor pa popoln odmik od dolgočasno-oglatega prednika izpred dveh let.
Nazaj h koreninam
ID.2all je seveda za zdaj še študija, ampak po izrečenih besedah novega šefa znamke in šefa razvoja Kaija Gruenitza je moč sklepati, da gre za študijo, ki je precej blizu končni podobi. Avtomobil deluje bolj prijazno, simpatično, ravno dovolj klasično ter hkrati sodobno in čvrsto - to so tudi vrednote, ki so jih pri razvoju in oblikovanju ves čas imeli na očeh.
Ob tem so vsi zbrani zatrjevali, da je to avtomobil, ki napoveduje vrnitev h koreninam, da bo torej VW spet postal znamka ljudskih src, z modeli, ki so prijazni, vznemirljivi, vzdržljivi in seveda dosegljivi. In ko sem ravno pri dosegljivosti - za novinca šef Schaeffer zatrjuje, da bo na trgu veljal manj kot 25 tisočakov! To sicer ni malo, toda glede na vsesplošno draginjo in podražitve vozil, je to precej optimistična napoved, za katero pa je sam zatrdil, da zagotovo drži.
To torej še ne bo obljubljeni vstopni avtomobil v svet elektromobilnosti, ki naj bi po napovedih veljal manj kot 20.000 evrov. Toda Schaeffer se tudi temu ni izognil - zatrdil je, da s svojimi sodelavci trdo dela na tem, da bo sčasoma predstavil tudi cenovno bolj ugoden model.
Dva baterijska paketa, do 450 km dosega
Seveda ne gre za vstopni model, ki ga bo poganjal spredaj nameščen motor (prvi tak model v družini ID), kasneje sledi še štirikolesni pogon, v dnu bosta vsaj za zdaj lahko nameščena dva baterijska paketa - eden z dobrimi 38 in eden s prbližno 52 kWh. Pri čemer je šibkejši sklop po besedah Gruenitza že litij-železofosfatni, torej nekaj cenejši, ki pa velja za bolj stabilnega, z več polnilnimi cikli in manjšo energetsko gostoto.
Najmočnejši spredaj vgrajeni motor bo zmogel kar 166 kW (226 KM), verjetno bo povezan z najmočnejšim baterijskim sklopom, za to kombinacijo pravijo, da bo zmogla pospešek pod sedmimi sekundami. Spet - v tej kombinaciji doseg seveda ne bo 450 km, ampak z vstopnim motorjem in večjo baterijo.
Med Golfom in Polom
S 4,05 metra je novi model malce krajši, kot so mnogi napovedovali, kar je dobrih 20 cm manj od starejšega ID.3. Kljub temu snovalci zatrjujejo, da je v notranjosti prostora skoraj toliko kot v Golfu, sicer pa je študija širša in višja od Pola, hkrati pa je z 2,6 metra tudi pet cm daljši kolotek. Ah in ko sem pri prostornosti - prtljažnik ... za zelo resnih 490 litrov ga je, kar je precej več kot v Golfu 8.
Čakamo torej leto 2025, še pred tem pa bo že letos na vrsti še podaljšan ID. Buzz, pa ID.7 v obeh verzijah, po ID.2 sledi še kompaktni SUV na isti platformi, tudi ID. Golf ni več daleč ...
Preberite še: Tako blizu, a predaleč
Opel pa že ima svojega, električnega malčka. Tole je Corsa-e: