Jaguar XE SV Project 8 novi rekorder na Nürburgringu

29. 11. 2017 | Jure Šujica
Deli

Čas prejšnjega rekorderja med limuzinami, to je bila Alfa Romeo Giulia je izboljšal za slabih 11 sekund.

Bliža se konec leta, čas ko vozniki svoje športne avtomobile večinoma pospravijo po garažah, dirkališča pa niso več med bolj priljubljenimi kraji. Po nedavnem rekordu proge na slovitem Nürburgringu med serijskimi avtomobili, katerega lastnik je sedaj Porsche 911 GT2 RS smo zato mislili, da je za letošnje leto stvar zaključena in da iz 'Zelenega pekla' ne bo več novic o novih mejnikih. Sedaj pa nam je Jaguar pokazal, da so bile naš domneve napačne.

Ravno danes zjutraj je angleško podjetje Jaguar uradno objavilo, da jim je uspelo postaviti nov rekord med serijskimi štirivratnimi limuzinami, podvig pa jim je uspel z modelom XE SV Project 8. Gre sicer za najbolj skrajno različico modela XE, ki bo na cesto zapeljala šele leta 2019 in še to v precej omejeni seriji. Kupcem po celem svetu bo namreč na voljo zgolj 300 primerkov tega cestnega dirkalnika. S progo je avtomobil opravil v vsega 7 minutah in 21,23 sekundah, kar je slabih 11 sekund hitreje, kot Alfa Romeo Giulia. Ta je za svoj najhitrejši krog lansko leto potrebovala 7 minut in 32 sekund.

Štirivratni dvosed je recept za uspeh

Kot si lahko mislite je XE SV Project 8 v primerjavi z običajno različico tega avtomobila močno izboljšan. Gre namreč za avtomobil, ki je opremljen s 5-litrskim 8-valjnim motorjem in ob pomoči kompresorja iz sebe iztisne natanko 600 'konjev' in 700 NM navora. To zadostuje za pospeške od 0-100 kilometrov v vsega 3,3 sekundah in najvišjo hitrost 320 kilometrov na uro. Kljub temu, da gre za 4-vratno limuzino, pa si bodo kupci novega Jaguarja lahko omislili tudi v različici Track Pack, ki bo opremljena le z dvema dirkaškima sedežema iz ogljikovih vlaken in štiri-točkovnim varnostnim pasom.

Kako drugačen dejansko je novi športnik v primerjavi z običajno različico je pojasnil tudi Mark Staton, vodja Jaguarjevega oddelka SVO za posebna vozila: »Oblikovalska in razvojna ekipa pri SVO si je zadala cilj izdelati najbolj dirkaško usmerjenega, a še vedno tudi na cesti uporabnega Jaguarja v zgodovini – ne le najhitrejšega, pač pa tudi najbolje vodljivega. Od standardnega avtomobila je zato nespremenjena ostala le streha in obloge prednjih vrat, novih pa je kar 75 odstotkov mehanskih delov. Rekord na Nürbirgringu potrjuje naše uspešno delo.«

Kaj si o doseženem času misli dirkaška legenda Walter Rohrl, ki je pred kratkim trenuten trend postavljanja rekordov na nemški progi označil kot izredno nevaren, še ne vemo. Se je pa Jaguar s tem dosežkom skoraj izenačil s časom Ferrarija F488 GTB, ki je uradno najhitrejši avtomobil omenjene znamke, o nastanku katere smo ravno pisali, saj njen paradni konj LaFerrari vsaj uradnega preizkusa na tej progi še ni naredil.

Jure Šujica
Foto: Jaguar

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"