Nova, strožja pravila ocenjevanja neodvisne organizacije za testiranje varnosti v avtomobilih NCAP zahtevajo tudi delovanje električno gnanih oken in ključavnic – pod vodo! Vsaj nekaj časa. Pa še nekaj je novih zahtev … In prva znamka, ki vse to izpolnjuje, je - NIO.
Organizacija NCAP (New car assesment program) je že vpeljala v svoj sistem ocenjevanja nekaj zanimivih novosti, ki jih bodo morali upoštevati tisti proizvajalci, ki si željo pet zvezdic za svojo oceno.
Med najbolj zanimivimi je gotovo zahteva, da električno gnana okna oziroma stekla delujejo tudi v primeru, če avto delno ali povsem zalije voda. Ta zahteva je aktualna predvsem v luči dramatičnih povodnji, ki smo jim priča zadnje čase. In seveda zato, ker je modelov s takšno opremo, torej z motoriziranimi stekli in ključavnicami, vse več.
Tudi pod vodo - električni pogon mora delovati
Električni pogon, baterija in kontakt morajo tako zagotavljati delovanje ključavnice in odpiranja oziroma zapiranja oken tudi, ko avtomobil zalije voda in to vsaj toliko časa, da se lahko potniki rešijo z odpiranjem vrat ali oken oziroma ob padcu v vodo z odpiranjem okna in potem vrat.
Javljalnik za pozabljenega otroka
Po novem ocenjevalci upoštevajo tudi sistem za prepoznavo in javljanje oziroma alarmiranje v primeru pozabljenega otroka na zadnjih sedežih. Sistem mora prepoznati otroka in prek aplikacije poslati sporočilo lastniku, da je sistem zaznal otroka v avtu. Tudi ta sistem lahko reši prenekatero mlado življenje.
Zmogljivejši radarski senzorji
Po novem upoštevajo tudi strožji protokol pri ocenjevanju varnosti za najšibkejše udeležence v primeru – predvsem seveda kolesarje, mopediste, pešce … S temi zahtevami pospešujejo vgradnjo sodobnih radarskih senzorjev in lidarjev, ki zmorejo lažje in prej zaznavati prihajajoče objekte.
Gre predvsem za sisteme, ki zmorejo preprečevati nalete pri prečkanju smeri avtomobilov, nalete v T križiščih, prihajajoče motoriste in kolesarje (predvsem bočni promet), pa tudi odpiranje vrat, ki bi preprečila pot kolesarju ali mopedistu.
In vmesni zmagovalec je ...
Zanimivo – prva dva modela, ki sta dobila čistih pet zvezdic po novem protokolu, sta NIO EL7 in ET5. Za tiste, ki ne veste – NIO je kitajski proizvajalec vozil in še nedolgo tega so veljali avtomobili proizvajalca iz te države za potencialno varnostno težavne. Premislite še enkrat ...
Preberite še: Naslednja M3 in M4 bosta električna, a le v tem primeru!
BONUS VIDEO: MG4: Je kitajski EV najboljši nakup v razredu?!
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj