Je avtomobilska industrija končno prišla iz krize? Tu so razlogi za optimizem

16. 9. 2022 | Jure Šujica
Deli

Po več kot letu dni se je evropski avtomobilski trg znova znašel v zelenih številkah.

Avtomobilska industrija v zadnjem obdobju beleži rdeče številke. Čeprav položaj ni bila enako slab povsod, saj so nekatere članice Evropske unije v tem času beležile skokovito rast pri prodaji novih vozil, je bila situacija na splošno gledano zelo slaba. Skupna prodaja novih vozil znotraj EU že dolgo ni presegla magične meje milijona prodanih osebnih avtomobilov v enem mesecu in verjetno ga tudi kmalu ne bo.

Končno pa so se pojavili šibki, a jasni kazalniki, da se položaj počasi izboljšuje tudi na ravni celotne Unije. Po podatkih evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev ACEA je namreč prodaja novih vozil v avgustu v državah EU, EFTA in Združenem kraljestvu znašala 748.961, kar je 3,4 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Gre za prvo povečanje na mesečni ravni v zadnjih 13 mesecih oziroma po izbruhu težav z dobavo polprevodnikov.

Preberite še: Hrvati po Pelješkem načrtujejo nov velik viadukt. Bo za njegovo postavitev poskrbela ista ekipa (razkrivamo prve informacije)

Največji dvig prodaje so zabeležili pri Porscheju, kjer so avgusta prodali kar 32 odstotkov več novih avtomobilov kot avgusta lani. Sledijo mu Peugeot s 23-, Mercedes-Benz z 19- in Dacia s 17- odstotno rastjo. Na drugi strani so močan upad prodaje zabeležili pri Jeepu, kjer je številka nižja za kar 49 odstotkov, pri Lexusu za 36 odstotkov, prav veliko razlogov za veselje pa nimajo niti pri Renaultu, saj je ta številka nižja za 23 odstotkov.

Prodajne številke novih vozil sicer še vedno močno zaostajajo za tistimi iz predkoronskega leta 2019 in verjetno bo še nekaj časa trajalo, preden jih bodo znova dosegle. So pa proizvajalci že začeli opažati izboljšanje na področju dobave polprevodnikov.

A izboljšanje utegne biti na drugi strani precej kratkotrajno. Razlog naj bi bila recesija, ki grozi Evropski uniji in tudi ZDA. Zaradi slednje ter zaradi višjih obrestnih mer in večje zanesljivosti novih vozil naj bi se po poročanju Bloombergovih strokovnjakov vse več kupcev odločalo za kasnejšo menjavo avtomobilov za novejše, zaradi česar se zdi, da situacija še nekaj let ne bo takšna kot recimo pred tremi leti.

Priporočamo: Ne boste verjeli, kako klavrno je končala avtomobilska ikona, ki jo je dolga leta vozil fotograf Aleš Bravničar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja