Je Ferrari že vrgel rokavico Lamborghiniju in Huracanu STO?

V Modeni so združili dirkalnika 488 GT3 in 488 GTE - a s pomembno razliko.

Je Ferrari že vrgel rokavico Lamborghiniju in Huracanu STO? (foto: Ferrari) Ferrari
25. 11. 2020

Pred nekaj dnevi je italijanski Lamborghini na trgu predstavil najbolj skrajno različico svojega Huracana. Huracan STO je zmes dirkalnikov Super Troffeo in pa GT3, za katero pa je Lamborghinijevim inženirjem uspelo pridobiti tudi homologacijo za uporabo na cesti. Le nekaj dni kasneje pa rezultat podobnega projekta predstavljajo tudi pri Lamborghinijevem največjem konkurentu iz Modene, Ferrariju.

Ferrari 488 GT Modificata je združitev dveh dirkalnikov, Ferrarija 488 GTE, s katerim ekipe nastopajo v seriji vztrajnostnih dirk WEC in pa 488 GT3, ki že nekaj let kroji vrh razreda GT3. A med njim in ST-jem je pomembna razlika: novi vranec iz Modene namreč ne bo dobil dovoljenja za vožnjo po cesti, pač pa bo imel dovoljenje le za odhode na steze. Bo pa zato še toliko bolj zmogljiv.

Čeprav se zdi, da se od serijskega avtomobila ne razlikuje pretirano, pa videz vara. 488 Modificata je namreč prejel povsem nov aerodinamični paket. Center potiska je posledično prestavljen nekoliko naprej, kar po besedah inženirjev pomeni večjo učinkovitost zadnjega krilca, rezultat tega pa je kar 1.000 kilogramov potiska k tlom pri hitrosti 230 kilometrov na uro. Mimogrede, karoserija avtomobila je z izjemo strehe in nekaterih drugih manjših komponent v celoti izdelana iz ogljikovih vlaken.

Vseeno pa se dodatek Modificata v največji meri nanaša na pogonski sklop. Gre namreč za mešanico obeh dirkalnih motorjev in pa komponent, ki so jih pri Ferrariju razvijali mimo pravilnikov katerega izmed obeh dirkaških razredov. Motor tako proizvede 700 'konjev' ali 515 kilovatov moči.

Kot rečeno je Ferrari uporabo 488 Modificata omejil na dirkališča, kjer jih bodo lastniki lahko uporabljali bodisi po želji ali pa v sklopu dogodkov Ferrari Club Competizioni GT, pri čemer pa bodo imeli v povsem dirkaški kabini na voljo dodatek, ki ga dirkači običajno niso vajeni: računalnik z vsemi telemetričnimi podatki proizvajalca Bosch, pri čemer bodo podatke s pomočjo USB ključka lahko enostavno prenesli na računalnik in tako samostojno pregledovali svoje čase ter dogajanje na stezi.