Je Fiat 126 pripravljen na skorajšnjo vrnitev? To pravijo pri koncernu Stellantis

24. 9. 2025 | Matjaž Gregorič

Zaenkrat gre samo za ugibanja kakšna bi lahko bila oblika, kateri mottorji bi ga lahko poganjali in kakšna bo njegova vloga v električni mestni mobilnosti.

Brezčasna privlačnost Fiata 126 je v zadnjih dneh v središču pozornosti, spodbuja jo val nostalgije in nenazadanje tudi avtomobilski trg, ki se zdi bolj kot kdaj koli prej pripravljen sprejeti novega igralca med mestnimi avtomobili prihodnosti. In zdi se, da so tudi pri koncernu Stellantis, katerega del je tudi Fiat,  zaznali trenutno naklonjenost revitalizacije malčka , ki e bil prvič predstavljen že leta 1972.  

Prav tako naključje, da je predsednik Stellantisa John Elkann pred kratkim odkrito namignil, da vrnitev Fiata 126 morda niso le sanje nostalgikov. Pravzaprav bi se njegova vključitev v prihodnjo ponudbo znamke popolnoma ujemala s Fiatovo strategijo, ki je že s Fiatom 500, lani pa tudi z Grande Pando pokazal, kako je mogoče retro elemente prenesti v podobo novega avtomobila.

Je Fiat 126 pripravljen na skorajšnjo vrnitev? To pravijo pri koncernu Stellantis

Ponovno zanimanje javnosti za novi Fiat 126 je dodatno podžgal nedavni videoposnetek, objavljen na YouTube kanalu »Auto Car & Bike«, ki prikazuje digitalno upodobitev posodobljene različice legendarnega mestnega avtomobila in je povzročil val navdušenja.  Tehnično gledano bi lahko novi 126 imel zadaj nameščen motor z močjo približno 40–50 kW, baterijo z zmogljivostjo 20–30 kWh za doseg 200 km v mestu, ki jo je mogoče polniti doma ali na hitrih polnilnicah.

Spektakularen, vendar pozabljeni dragulj, ki ga ni mogel osvojiti niti Aleksander Veliki

Fiat 126, ena od ikon italijanske avtomobilske industrije z več kot 4,5 milijona izdelanih primerkov do leta 2000, bi se torej lahko kmalu vrnil na ceste v povsem električni obliki. V prid revitalizaciji govori tudi stališče Evropske komisije, ki si prizadeva za novo kategorijo majhnih električnih vozil s ceno pod 15.000 evrov za vzpodbudo električne mobilnosti.