Novo v Sloveniji: je nemška tehnika in španski temperament pravi recept?

Cupra prihaja z modelom Born, pri katerem elektrika podžiga španski temperament in v ospredje postavlja zmogljivosti

Novo v Sloveniji: je nemška tehnika in španski temperament pravi recept? (foto: Cupra) Cupra
27. 1. 2022

Pri Cupri, ki je v lasti španskega Seata, ne skrivajo ambicioznih prodajnih ciljev, h katerim bo moral pomemben delež prispevati tudi električni Born. Dinamično oblikovan avtomobil je nastal na enaki osnovi kot koncernski bratranec Volkswagen ID3, a ga prekaša s šestimi centimetri dolžine (4,32 metra) predvsem pa z vpadljivejšo zunanjostjo, ki jo spredaj zaznamuje tako imenovani »nos morskega psa«.

Glede na potrebe in želje kupci lahko izbirajo med dvema električnima motorjema, osnovni postreže s 110 kilovati (150 konjskimi močmi), zmogljivejši pa iztisne iz sebe 150 kilovatov (204 konjske moči). Kot je značilno za električne pogonske stroje, je ves navor (pri obeh izvedbah 310 njutonmetrov) na voljo že od vsega začetka.

Navorna sila se prenaša na zadnji kolesi, pospeševanja do hitrosti 100 kilometrov na uro v 8,9 oziroma 7,3 sekunde se ne bi sramoval tudi kakšen bolj športno navdahnjeni avtomobil, medtem, ko je najvišjja hitorst zaradi ohranjanja dosega omejena na 160 kilometrov na uro. Vozniki, ki želijo še boj izkoristiti zmogljivosti, si lahko omislijo še dodatek, ki se imenuje e-Boost, ki močnejšem motorju ob naglem pritisku stopalke za pospeševanje za pol minute doda do 20 kilovatov moči.

Preberite še: To je Born, prvi električni model Cupre

Na voljo so tri baterije z različnimi zmogljivostmi. Najšibkejša 45 kilovatnimi urami bo v ponudbi nekoliko kasneje, srednja z 58 in najzmogljivejša s 77 kilovatnimi urami bosta predstavljali glavnino prodaje. Odločitev za ustrezno baterijo je seveda v največji meri povezana s pričakovanim dosegom in ta po tovarniških obljubah in po merilnem protokolu WLTP znaša od 340 pri najmanjši do 420 pri srednji in obetavnih 540 kilometrov pri najzmogljivejši.

zanimanje že takoj precejšnje

Glede na zmogljivost baterije in moč polnjenja se polnilni čas razteza od sedmih minut za oskrbo z elektriko za nadaljnjih 100 kilometrov na 135-kilovatni polnilnici do  dobre pol ure na 100-kilovatni za napolnjenost od 10 do 80 odstotkov. Sicer pa ima uporabnik s posebno aplikacijo stanje avtomobila lahko ves čas pod nadzorom.

V notranjosti Born pričaka voznika z digitalizirano instrumentno ploščo in 12-palčnim komunikacijskim zaslonom, ki omogočata enostavno upravljanje funkcij, potnike pa z razkošno odmerjenim prostorom in 385-litrskim prtljažnikom. Ne gre zanemariti, da so notranje obloge in sedežne prevleke iz recikliranih materialov, med njimi tudi iz plastike pobrane z morskega dna.

Slovenskim kupcem je trenutno na voljo samo ena izvedba prvega Cuprinega električnega avtomobila in sicer z močnejšim motorjem in srednjo baterijo, ki stane 38.820 evrov, od te cene pa je treba odšteti še 4.500 evrov državne vzpodbude. Nabor možnosti se bo širil v prihodnjih mesecih, pri uvozniku Porsche Slovenija načrtujejo, da bodo prodali toliko Bornov ko jih bodo dobili, kar za letos pomeni 80 ali 90 primerkov.