Bavarski roadster je prenovljen, ampak ...

BMW je sredi modelnega cikla osvežili svoj roadster. Tokrat res malenkostno, v nasprotju s sestrsko Toyoto Supro pa se pri Z4 niso uresničile niti najbolj zanimive govorice o ročnem menjalniku za najmočnejšo različico.

Bavarski roadster je prenovljen, ampak ... (foto: BMW) BMW
1. 10. 2022

Večno umirajoči roadster z oznako Z4 so za novo modelno leto po skoraj petih letih osvežili. Spremembe so malenkostne, niso pa se uresničile tiste najbolj zanimive govorice, da bo tudi najmočnejša različica M40i odslej na voljo z ročnim menjalnikom - kot sestrska Toyota Supra z enakim pogonom.

Oblikovne spremembe boste opazili samo tisti z najbolj izostrenim očesom, te tičijo okoli maske spredaj. Ne le, da ledvičk niso povečali, pač pa so te sedaj nekoliko bolj preproste, tradicionalnejše oblike, kar je poleg nekoliko preoblikovanih zračnikov tudi edina sprememba.

No ja, nove so potem še barvne možnosti, in sicer vijolična Thundernight metallic, ki je nekako privzeta barva M240i, pa potem Portimao modra, v katero je pogosto odet i4 M50 in še Skyscraper siva - to pa je barva tistega M4 xDrive, ki sem ga preizkusil v zimskih mesecih. Na izbiro so sedaj tudi nova 19-palčna M platišča v črni matirani barvi.

Preberite tudi: Ima ročni menjalnik prihodnost v električnih športnih avtomobilih?

Čeprav na primer trilitrski šestvaljnik z enako oznako v kupeju serije 2 ter serijah 3 in 4 sedaj zmore 289 kW (376 KM), za katerega sem pričakoval, da bo slej kot prej pristal tudi v Z4, se to za zdaj ni zgodilo. Tu v Z4 M40i še vedno zmore 250 kW oziroma 340 konjskih moči in 500 Nm največjega navora, do 100 km/h pa najmočnejši Z4 pospeši v štirih sekundah in pol.

Se pa za razliko od omenjene trojice moč (še vedno izključno) prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša le na zadnji par koles. Na izbiro sta potem še sDrive 30i in sDrive20i, oba z dvolitrskim štirivaljnikom. Prvi zmore 190 kW oz. 258 KM ter 400 Nm največjega navora, drugi pa 145 kW oz. 197 KM ter 320 Nm največjega navora, pri čemer je šibkejši edini na voljo tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

M Sport paket, ki vključuje tudi športno vzmetenje in športne zavore, je sedaj serijski že pri sDrive 30i, medtem ko je računalniško upravljani športni diferencial zadaj opcijski (serijski pri M40i). M Sport paket vključuje še dobrote, kot so M volan, športne M sedeže, M stopalke in podobno. V notranjosti spremembe niso občutne, Z4 pa tudi ni dobil nove generacije sistema iDrive.

V zadnjem času sicer krožijo tudi govorice, da gre Z4 proti koncu svoje življenjske poti in da se bo v takšni obliki poslovil ob koncu trenutne generacije. Morda tudi zato BMW v prenovo ni želel vložiti veliko sredstev. Doslej so sicer prodali 55.000 primerkov tretje generacije. Največ, 26 odstotkov, je bilo prodanih v Nemčiji. Medtem se širijo govorice, da je na tehtnici tudi prihodnost Supre, ki si je z Z4 delila razvoj.

Značke: BMW Z4