Ima ročni menjalnik prihodnost v električnih športnih avtomobilih?

14. 2. 2022 | Janoš Pečnik
Deli
Toyota GR Yaris, menjalnik (foto: Toyota)
Toyota

Pri Toyoti so vložili zanimiv patent - ročni menjalnik za športne električne avtomobile. A ta ne bo deloval tako, kot si morda predstavljate...

Morda se strinjate, da športnim električnim avtomobilom manjka predvsem vključenosti voznika v vožnji. In če delite z mano tudi sentiment o kvalitetnem ročnem menjalniku, potem gotovo sanjate o mehanski, natančni akciji ročice med živahno vožnjo. O tem problemu očitno razmišljajo pri Toyoti, in sicer z najboljšim zdravilom za boljšo vključenost v vožnji - ročnim menjalnikom!

Prav Toyotin GR Yaris med aktualnimi avtomobili na trgu slovi po mehanskih občutkih z natančnim hodom menjalnika, čemur se pri Toyoti ne želijo odpovedati. Menjalnik - še posebej ročni - je s prihodom električnih avtomobilov namreč na robu izumrtja.

Preberite še: Novo poglavje za 'nadYarisa'. Ampak ...

A pri Toyoti imajo drugačno idejo. Vložili so zahtevo za patent z zanimivo rešitvijo. Ne gre za mehanski menjalnik, temveč le za kontrole, kot smo jih vajeni pri ročnem menjalniku. Tu je ročica z vzorcem v obliki črke H in stopalka sklopke, ki pa bosta imela le vlogo kontrolerja. Navidezne prestave pa naj bi modulirale količino navora, ki ga bo električni pogon prenašal na cesto in tako oponašale vedenje prenosa z ročnim menjalnikom. Kot bi prestavljali v računalniški torej. Iz patenta je razvidno tudi, da ima sistem smiselno možnost "samodejnega" delovanja oz. obvoda "ročnega" menjalnika.

O vloženem patentu so prvi poročali pri spletnem mediju Teslarati. Ideja je očitno namenjena športnim avtomobilom za zahtevnejše voznike, v tem trenutku pa še ni znano, ali jo bodo pri Toyoti razvijali in kdaj v prihodnosti tudi uresničili. Japonci so sicer konec lanskega leta predstavili svoj prvi električni avtomobil - bZ4X.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja