Je to Mini, ki bi utegnil navdušiti ljubitelje klasične in moderne tehnologije?

22. 12. 2021 | Jure Šujica
Deli

Pod klasično podobo se skrivajo sodobne rešitve in tehnologije, ki jih še pred kakim desetletjem sploh niso poznali.

Sodobni Miniji so na ceste zapeljali pred dobrima dvema desetletjema, kljub temu pa je prva generacija Mini Cooperja, narejena pod okriljem BMW-ja oblikovno še vedno zelo podobna aktualni. Nekako tako, kot je kar 40 let veljalo tudi za izvirno generacijo Minija, ki je skozi vsa leta doživela le malo oblikovnih sprememb, aktualna pa ostaja še danes, tudi po zaslugi podjetja David Brown Automotive.

Podjetje, ki se je leta 2014 proslavilo s kupejem Speedback GT, izdelanim v slogu klasičnih Aston Martinov (pri čemer ustanovitelj David Brown nima družinske povezave z ustanoviteljem Aston Martina, Davidom Brownom) je namreč izdelalo prve primerke svoje vizije klasičnega Minija. Gre sicer za vozilo, ki so ga v konceptni različici predstavili pred dvema letoma ob 60. obletnici izvirne generacije Minija.

Preberite še: Ženeva 2018: David Brown Automotive z desetimi posebnimi primerki Speedbacka GT proslavil obletnico

Natanko 60 'novih' Minijev pa bodo sedaj izdelali v britanski delavnici. In čeprav bodo pri tem uporabili tovarniške karoserije, bodo avtomobili deležni precejšnje količine vloženih ur: natanko 1.400 vsak. Uradno ime avtomobila je sicer Mini Remastered, Oselli Edition, saj bodo velik delež omenjenih ur 'porabili' strokovnjaki v delavnici Oselli, specializirani za predelave motorjev, ki je svoja vrata odprla v 60. letih prejšnjega stoletja.

Prvi gre na sever

Pri Oselliju so tako poskrbeli, da bo Minijev motor sposoben proizvesti kar 125 'konjev' ali 92 kilovatov moči pri 6.200 motornih vrtljajih na minuto, zaradi nizke teže pa bo 100 kilometrov na uro dosegel v 7,8 sekundah. David Brow ga je prav zato opisal kot dirkalnik, primeren za mestne ulice.

Prvi izdelan avtomobil, ki bo sicer svoj novi dom dobil v Skandinaviji je ob tem opremljen še 13-palčnimi lahkimi platišči, štirimi sedeži (namesto zgolj sprednjih), odet je v grafitno sivo barvo, za popestritev podobe pa ima nameščenih še nekaj dodatkov iz ogljikovih vlaken ter zeleno 'dirkaško' črto po sredini.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja