Je to rešitev za povečanje dosega električnih avtomobilov?

Ogrevan varnostni pas zagotavlja potnikom toploto pri nizkih temperaturah in lahko pripomore k nižji porabi energije za ogrevanje kabine.

Vozniki električnih avtomobilov vedo, da je treba takoj, ko temperature padejo pod ledišče, baterije polniti v krajših intervalih. Nizke temperature namreč skrajšajo doseg električnih avtomobilov do 30 odstotkov, saj baterija deluje optimalno med 20 in 40 stopinjami Celzija. Poleg tega kilovatne ure požira udobje potnikov, ker ogrevalni sistem ne more črpati odvečne toplote motorja z notranjim zgorevanjem, namesto tega mora toploto za celotno notranjost zagotoviti baterija.

Pri nemškem proizvajalcu ZF, ki je znan po sistemih za vozila, predvsem pa po samodejnih menjalnikih, so ugotovili, da bi bilo potniško kabino precej bolj učinkovito ogrevati neposredno z električnimi grelnimi elementi, podobno kot sedeže in volanske obroče. Njihova inovacija so ogrevani varnostni pasovi, ki enakomerno ogrejejo zgornji del telesa in medenični predel s sprednje strani. V kombinaciji z ogrevanimi sedeži lahko ogrevan varnostni pas hitro zagotovi primerno potniško udobje. S tem bi bilo potrebne manj toplote iz klimatske naprave, kar bi pomembno prispevalo k prihranku energije, to pa bi lahko prispevalo k do 15 odstotkov daljšemu dosegu.

Tehnična osnova ogrevanih varnostnih pasov je sicer razmeroma zapletena. Majhne žice, znane kot grelni vodniki, so kot niti vtkane neposredno v strukturo pasu, kontaktni elementi električnih grelnih krogov pa so nameščeni tako, da ne motijo niti delovanja pasu niti navijala. Za potnike ni nobene razlike glede delovanja v primerjavi z običajnim pasom in  ogrevan varnostni pas ni v ničemer slabši od svojih običajnih primerkov glede delovanja pri trčenju.

Ogrevan pas se segreje takoj, ko se vozilo začne premikati. Bolj, ko potniki v vozilu dovolijo, da ta toplota doseže njihova telesa, tem boljši je učinek, ne samo za občutek udobja, ampak tudi brez kompromisov glede varnosti. Ko potniki slečejo svoje debele zimske jakne, se varnostni pas prilega bližje in neposredno ob telo, zadrževalni sistem pa v primeru trčenja ostane v optimalni funkciji.

Zdaj so na potezi proizvajalci avtomobilov, kajti ogrevani varnostni pasovi so že razviti do stopnje, ko jih je mogoče uporabiti za serijsko proizvodnjo.